/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Sommerhusudlejning ved Skagen/Vestkysten
Fra : ivanovic1
Vist : 1573 gange
30 point
Dato : 09-07-12 01:00

Vi tænkte på at leje et sommerhus midt august eller slutningen af august omkring Skagen eller et lækkert sted ved vestkysten. Har søgt en del på nettet, og der er godt nok mange man kan vælge mellem :)

Da det er første gang vi skal besøge dette område, tænkte vi på, om nogen måske ville dele deres erfaringer med hvilket område de synes er bedst, samt hvilket sommerhus de kan anbefale?

Vi lægger vægt på dette :)
Pool udendørs eller indendørs
Helst tæt på Skagen, men ikke 100% et krav
Value for money :)

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-07-12 16:27

Ingen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-12 17:36
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-07-12 18:09

Men hvilke områder er jeres fortrukne?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-12 18:46

Vi har lejet ved Bratten ved Jerup, og vi lejer rundt om i landet, ved vestkysten, på djursland, i sønderjylland på fyn. Vi er ved at lære landet at kende igen.

Som unge camperede vi rund om i landet, i dag gør vi det ved at leje sommerhuse forår og efterår.
Og vi lejer i den periode hvor husene er billigst, som 1 uge i september. Der får man husene til halv pris.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-12 18:49

Vi lejer luksushuse, de har altid opvaskemaskine og et fuld udstyret køkken. Hvis man vælger 4 eller 5 stjerne så er der alt i huset. Det eneste man skal medbringe erhoved/ dynebetræk og lagner, håndklæder og viskestykker og klude.

Der er dyner og hovedpuder. Der er badeværelser med varme i gulvet, der er vaskemaskiner. Der er suana.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 10-07-12 18:48

Hotel Skagen Strand Hulsig har pool og man kan cykle til Skagen ad cykelsti gennem Hulsig hede. Børnevenlig strand til østkysten. Der er også en del sommerhuse til leje i området.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-07-12 23:22

Hej Granner01 kan forstå I har rejst en hel del. Af de steder I har været hvilke områder har været de to bedste synes I?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-12 23:49

Det var Fjellerup på Norddjursland. Fordi der var så meget at se, vi lejede hus i 1 uge og vi nåede ikke at se det hele.

Frederikshavn var også et godt sted, der er også en del at se. Og vi valgte Frederikshavn fordi vi også skulle besøge Thorup strand hvor fiskebådene trækkes op på stranden. Men også fordi det var tæt på Råbjerg mile og Grenen.

Det har også været en oplevelse at leje hus ved Lemvig, for der kom en brandstorm mens vi var der. Men nu ved vi hvad der snakkes om med voldsomme storme ved Vesterhavet.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 11-07-12 00:14

Hvilke to steder synes dy var bedst på vestkysten? :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-12 22:49

Jeg vil nok vælge Lemvig, for det ligger centralt for oplevelser, både på Vestkysten og også I Nordlylland.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 11-07-12 23:56

Er der nogen som har erfaring med Skiveren? :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-12 00:07

Ikke andet at det er dyrt der.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-07-12 21:43

Vi står og skal vælge mellem Nørløv Strand ved Skallerup Klit og Ålbæk. Nogen som kan komme med bud på, hvad de tror er bedst? :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-07-12 08:21

Det kommer an på hvordan i vil tilbringe jeres ferie.

Tager i til Ålbæk, så ligger det langt oppe og der er ikke så meget at se der.
Men hvis i bare vil have afslapning og sol og strand, og så ellers svømme i bassin, så er det lige meget hvor huset ligger.

Hvis i vil have oplevelser og se ting, så villle jeg vælge Skallerup Klit. I har flere muligheder for at se ting i en rimelig køreafstand.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-07-12 21:48

Ved valg af Skallerup Klit, hvilke ting ville du anbefale at tage ud og se? :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-12 23:00

Skagen, Grenen, Råbjerg Mile, stranden mellem Blokhus Og Løkken,

Se fiskerbåde blive trukket op på stranden om eftermiddagen (ved 14 tiden) og købe friskfangede rødspætter til 10 kr)

Besøge Mors, Jesperhus blomsterpark

Stort bunkeranlæg ved Hanstholm

Det er nogle forslag, men jeg ved ikke hvad der interesserer jer.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 15-07-12 22:27

Og jeg glemte at skrive at fiskerbådene der blev trukket på land er i Thorup strand.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 28-08-12 11:20

Tak for svaret granner01.