/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan ophæves magnetisk felt/linje?
Fra : cristian2
Vist : 394 gange
40 point
Dato : 06-07-12 15:49

Jeg er i gang med Publisher 2000 (med i Office-pakken). Jeg skal have to kvadrater ført sammen så de står præcist ud for hinanden. Men de magnetiske felter gør at jeg kun kan flytte dem rykvist - og jeg kan derfor ikke få dem til at stå præcist ud for hinanden. Jeg har tidligere kunnet ophæve magnetismen ved at trykke "alt-klik" imens jeg bevægede kvadratet/figuren med musen. Men det lykkes ikke her. Er der en anden måde at gøre det på? I indstillinger, måske?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-12 16:36

en modsat polariseret magnet gør det

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-07-12 21:55

Jeg kender ikke dit program..

Men et bud kan være at søge på snap to grid, eller fastgør til gitter.

Hvis det er som oftest kan du søge dette via hjælp / F1 i programmet..

mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 07-07-12 11:19

Du skal i "funktioner" og vælge til eller fra fasgørelses måder.

Hvis du markerer to objekter ved at tegne rundt om - kan du i "arranger" vælge
Centrer lodret
Centrer vandret
og andre muligheder

Når du har placeret dine objekter, kan de kobles sammen til en enhed, som dog kan redigeres hver for sig. Sammenkoblingen ligner to brikker fra et puslespil. De løsnes med samme brik og så skal der klikkes udenfor objektet bagefter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 11:31

Du kan også koble to objekter sammen og så koble dem sammen med to andre objekter der er koblet sammen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 19:45

Citat
en modsat polariseret magnet gør det

Dagens ''genstand''......tak for den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 19:47

Bortset fra det , kan du ikke bare ''låse'' dit element
Citat
kunnet ophæve magnetismen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 21:09

Ja grin i bare, men nå to elementer kobler sammen ligner det magnetisme. Så billedet er godt nok.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 08-07-12 20:25

Tak for svaret Eyvind.