/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ser kommunen bort fra formue?
Fra : PeterTheisen
Vist : 623 gange
10 point
Dato : 06-07-12 06:34

Når man modtager kontanthjælp, ser kommunen så bort fra ens formue de første seks måneder?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-07-12 06:46

Nej

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 06-07-12 06:53

heldigvis ikke

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-12 07:22

Nej. Kontanthjælp er jo HJÆLP, ikke borgerløn. Hvorfor bliver du ved med at spørge om det samme?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-07-12 07:56

Du kan ikke modtage penge fra kommunen, hvis du har en formue.
Den skal du bruge først.
Det er derfor flere og flere beholder deres penge hjemme, i stedet for at sætte dem i et pengeinstitut, for så ved kommunen at man har penge.

Det er da heller ikke rimeligt at kommunen skal hjælpe folk der har penge selv.

vic200

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-12 09:14

Jeg kender en der har pengene i madrassen, og madrassen i bankboksen.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 06-07-12 09:42

Ja, men med variationer, har man en opsparingskonto på anfordring som det kaldes skal man bruge disse penge før der udbetales så meget som en krone, lukkede konti skal åbnes efter et halvt år, og i det halve år er det ikke tilladt at lukke kontoen op for at bruge pengene, heller ikke til betaling af gæld.

Og lad nu være med at spørge om det samme om en uge.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-07-12 10:16

LuffeA du kan hæve penge fra alle konti, uanset om det er med 1 år opsigelse aller andre regler.
Du skal bare betale lidt i dekort (strafrente).
Den undskyldning dur ikke i landsretten eller på borgmesterkontoret.

vic200

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-07-12 10:29

det er vel ikke rimeligt at rige mennesker skal nasse på det offentlige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-12 10:47

Citat
LuffeA du kan hæve penge fra alle konti, uanset om det er med 1 år opsigelse aller andre regler.
Du skal bare betale lidt i dekort (strafrente).
Den undskyldning dur ikke i landsretten eller på borgmesterkontoret.

Selvfølgelig, og ydermere ryste op med 60 % skat istedetfor 40 % hvis der bliver hævet på en pensionskonto før tid.

Men pengene skal bruges på kontanthjælpsmodtagernes eget underhold, hvilket vil sige at de bliver trukket tilsvarende i beløb, og så hjælper det en høstblomst at klage til borgmesteren eller gå i landsretten.
Ydermere skal man ved visiteringen vise de sidste 3 måneders opgørelser for alle konti og formue, og en fyreseddel, viser det sig at man har hævet større beløb i opsigelsesperioden bliver der også modregnet i kontanthjælpen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-12 11:57

Kontanthjælp er jo dem der ingen kontanter har.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-12 12:39

Citat
Kontanthjælp er jo dem der ingen kontanter har.

God værkstedshumor

Betegnelsen var mere rigtig da folk fik deres penge direkte ved kassen på kommunen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-07-12 13:09

Citat
Hvorfor bliver du ved med at spørge om det samme?

PeterTheisen keder sig bravt i dette strålende sommervejr, så hvad skal man så finde på?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-12 13:23

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 06-07-12 14:06

Tak for svaret LuffeA.