/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gammel vandblander.
Fra : UffeJ
Vist : 376 gange
20 point
Dato : 04-07-12 15:29

Vi har købt en ældre københavner lejlighed. Over køkkenvasken kommer der to tynde vandhaner ud af væggen. Vandet blandes i et primitivt blandingsbatteri, hængende ned fra de to haner. Pakningerne i både "blanderen" og på selve hanerne er nu så slidte, at "blanderen" ikke længere kan sidde fast når der åbnes for vandet. Jeg vil så gerne høre om, der er nogen der kender problemet, og som måske ved hvor jeg kan finde disse atypiske pakninger, som nærmest ligner et sort plastikrør.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-12 16:42

Hæh, som tidligere ansat hos en VVS-grossist har jeg sendt hundreder af disse Y-formede spiralslanger til kunderne...............mest til København

Vi havde dog aldrig forespørgsler på løse pakninger, som jo bestod af flere størrelser samlet i hullet hvor man så bare fjernede de mindste indtil det kom til at passe.
Prøv at finde en VVS butik i nabolaget og hør om han har noget der kan bruges, der er ikke store chancer i et byggemarked.

Kommentar
Fra : bosse1973

Dato : 24-08-12 11:03

hejsa, har haft samme problem i min gamle lejlighed på Østerbro - så fandt jeg den her VVS shop www.alt-vvs.dk og ringede til dem og de hjalp mig med at finde den rigtige pakning - super service
held og lykke
Bo