/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Pengesedler på planche
Fra : sadolinlarsen
Vist : 672 gange
50 point
Dato : 04-07-12 09:42

Hej derude

Vi skal ha lavet en planche af pengesedler. Vi har en gammel hvid køkkenlåge, altså glat overflade.

Vi skal ha lavet et mønster af de her pengesedler - er der nogen der har en ide til hvordan man kan få dem til at sidde fast, uden at ødelægge pengene selvfølgelig :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-12 09:46
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-12 09:50

NB: pengene kan du altid få byttet, i en bank

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 04-07-12 09:58

Gerne kun fornuftige indlæg tak....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-12 10:03

Citat
Gerne kun fornuftige indlæg tak....

Jamen dog........

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-07-12 10:15

Melklister er da faktisk et meget fornuftigt forslag - eller tapetklister...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-07-12 10:16

Og så skal pladen med papirene selvfølgelig have en gang klar lak bagefter for at beskytte dem...

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 04-07-12 10:40

eller scanne dem og print ud i foto parpir og klippe dem til

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-07-12 10:54

Citat
eller scanne dem og print ud i foto parpir

Det er jo altså ganske meget forbudt skulle jeg lige gøre opmærksom på!

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-12 11:33

Hvad med at bruge elefantsnot ?

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 04-07-12 12:09

Jeg ville spørge i en farvehandel eller i en hobbyforretning, de ved helt sikkert hvad for lim du kan bruge uden at det går igennem på forsiden af pengesedlerne.
mwh. gwh

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 04-07-12 14:32

Det er vel ikke forbudt at tage ægte sedler og sætte dem på en planche.. synes bestemt ikke tapetklister er en særlig god ide til ægte sedler.. tror vi har fundet en løsning.. tak for svar..

elefantsnot - god ide - Det kan jo bruges til alt :)

Godkendelse af svar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 04-07-12 14:33

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-12 15:16

Citat
Jeg ville spørge i en farvehandel eller i en hobbyforretning, de ved helt sikkert hvad for lim du kan bruge uden at det går igennem på forsiden af pengesedlerne.
mwh. gwh

Tænkte jeg også på, altså den slags lim man bruger til stickers, jeg ved blot ikke hvor besværligt det er at fjerne fra papir.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-07-12 16:23

Pardon - hvad er Elefantsnot?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-07-12 16:25

Pardon - hvad er Elefantsnot?

Jeg spørger fordi jeg så denne kommentar:

Gerne kun fornuftige indlæg tak....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-07-12 22:00

Elefantsnot er et populært navn for noget skii-godt gummiagtigt materiale, som kan klistre og tages af, gang på gang.