/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort kan ikke vise 3d win7
Fra : palleby
Vist : 737 gange
500 point
Dato : 03-07-12 14:20

Jeg har et irritende problem omkring opdatering af grafikort NVIDIA Geforce 8400 gs i win7.
Det sidder i en Medion med et MSI bundkort )N1996) MS-7255.
NVIDIA open gl acceleration is disappled in order to maintein system stabillity..update driver:

Jg kan sagtens få opdateret driveren automatisk. jeg har hentet den både fra NVIDIA og MSI hjemmesiderne.
Men::: når jeg genstarter windows starter den ikke op men en curser står og blinker i timevis.
jeg må så starte i fejlsikker og gå ind og fjern opdatering.
windows logfejl ved reparation.. windows kan ikke starte pga nylig opgradering.
JEg har prøvet et andet kort MSI men driver installationen bliver afsluttet.
kortet er et pci ekspress 2.0 og der er ingen agp port på bundkortet.
jeg skulle bruge wieveren Firestorm derfor vigtigt.
Problemet var der med vista og jeg troede det vill forsvinde med win7.
Jeg håber naivt på at der er et lille trick evt. i reg.base som kan få den til at starte op.
Det ville være dejligt hvis en af Jer dygtige eksperter:) kendte en løsning.
venlig hilsen Palleby

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 500 point
Dato : 03-07-12 16:12

jeg ville prøve at downloade driverten, dog ikke instalere, derefter slette alle gamle driver/sofware.
så genstarte, og se om der skulle være noget tilbage, altså gamle nvidia filer og mapper. derefter i enhedshåndtering igen fjerne skærmkort, husk at makere alle driver. så rens systemet med feks. cclener. genstart og instalere dine nye driver.

god arbejdslyst

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-07-12 17:09

Har du prøvet at slette den gamle driver?
Som edison, foreslår?
Ellers kan jeg ikke hjælpe dig palleby, så er du nød til at prøve at tale med butikken hvor du har købt den, eller en anden butik der handler med disse sager, du kan jo bare ringe til dem og spørge.
alan57

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-07-12 22:38

Citat
jeg har hentet den både fra NVIDIA og MSI hjemmesiderne.

det er heller ikke der du skal hente dine drivere.
Start her: http://www.medion.com/dk/service/download/
Installer alle dine drivere, startende med chipsætdriverne
Test så om ikke det skulle hjælpe

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 28-07-12 15:54

Tak for deltagelsen og jeg ked af at det har taget lidt tid.Jeg har prøvet det hele.
Der er ikke noget der virker jeg har installeret en linux Mint ved siden af windows og den gik også i sort da den ville installere 3d funktionen på grafikkortet. så det er altså ikke windowsdriverne der er problemet.
Men tak for hjælpen. jeg vil prøve at finde et pci kort der kan lidt 3d.
Jeg har givet point til edison da jeg jo desværre ikke kan dele
hilsen Palle

Godkendelse af svar
Fra : palleby

Dato : 28-07-12 15:54

Tak for svaret edison.