/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Tatovering i tyktarmen?
Fra : snerose
Vist : 1300 gange
100 point
Dato : 03-07-12 14:08

Jeg har fået fjernet en polyp i tyktarmen og nu bagefter undrer det mig, at de har tatoveret et mærke i tyktarmen, dér hvor polyppen sad. Jeg har prøvet at slå op, hvorfor de har gjort det, for jeg har aldrig hørt om det før og ingen, som jeg kender har oplevet det - hvorfor har de mon gjort det?

Er der nogen, der kender en side om netop tatovering af eks. tyktarmen? Jeg ved, at cancerpatienter ofte bliver tatoverede, men har altid troet, at det var fordi, de var i strålebehandling, så man kunne finde det rette sted at "stråle".

Men i tarmen..... hmmmm....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-12 14:13

Må være lægen der har skrevet sin autograf

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-12 15:04

Det er en såkaldt spotmarkering, du har fået lavet. Bruges så man ved efterfølgende kontroller nemmere kan identificere området.

Hvis du Googler på det, kommer flere sider frem bl.a. denne

http://gasinstruksen.dk/EmbeddedSubject.asp?id=4782

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 03-07-12 17:37

Pyh-ha, HelleBirgitte - troede jeg skulle opereres! Det orker jeg ikke, for vi har det arvelige gen i familien, og jeg har set, hvordan de andre har haft lange sygdomsforløb.... Godt, hvis det "bare" er for at lokalisere stedet mhp. kontrol. Tak!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-12 17:49

Hej snerose.

Det er fint hvis mit svar beroliger dig. Men jeg syntes nu, at du skal få en tid hos lægen, så du kan få svar på dine spørgsmål. Det er det, vi har lægerne til.

Stort knus
HelleBirgitte

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 03-07-12 17:56

HelleBirgitte:
Jeg får brev med posten med svaret på prøven, men uanset om jeg skal opereres eller ej, så gav du mig svar på mit spørgsmål - tak for det! Du får lige pointene....

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 03-07-12 17:57

Tak for svaret HelleBirgitte - og knus tilbage.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-12 18:21

Tak skal du ha´