/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Linksys WRT54GL
Fra : return
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 02-07-12 20:45

hej
nogen der ved hvor langt signalet fra den her router ca kan række i meter Linksys WRT54GL ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 02-07-12 20:55

Jeg kan godt kontakte min ovre fra naboen af - og den virker fint i hele huset (incl. overetage).

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 210 point
Dato : 02-07-12 21:36

Fra 1 til 100 meter
Afhængig af dine vægge og andet - der kan forstyrre
---
Jeg kan på åben mark modtage fra en´ der står 5 km fra mig..
men det er vist ikke helt normalt

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-07-12 08:54

Helt godt svar nomore!
Myg: Du skal tænke at en hvilken som helst genstand og væg vil kaste signalet tilbage og etv. stoppe det helt. Murede væge er som at sætte en antenne ind i en konserves dåse og intet kommer ud. Men hvis en væg reflekterer signalet så det rammer en dør kommer det ud i svækket tilstand osv.
Lige en sjov en: Jeg ville gøre det så godt så jeg trak kabel op på mit loft og satte routeren, for øvrigt en linksys som din, derop. Så kunne signalet nå alle rum gennen et tyndt træloft. Men nej det blev ringere, glemte lige der er alukraft bag brædderne.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-07-12 09:14

Vægge dæmper signalet

Alukraft og andet udbredt metal stopper det.

Når signalet bliver noget svagere end alle de andre af samme slags , fra andre brugere, fungerer det ikke mere.

Derfor kan du slet ikke opnå denafstand i almindelig tætbebyggede områder, som på landet i det fri.

I en etageejendom af beton, skal du kun regne med at dække 1 lejlighed.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 03-07-12 18:59

Tak for svaret nomore.