/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Blomster Ophæng?
Fra : mari7anne
Vist : 3326 gange
100 point
Dato : 01-07-12 16:40

Jeg har nogle planter som skal hænge ned fra loftet af og søger en opskrift til en hæklet, strikket eller knyttet model, til at sætte potten i så den kan hænge??? Ikke en potteskjuler, men en form for ´net´til at putte rundt om urtepotten og så snore der hænger ned fra loftet. Jeg har forsøgt at lede helt vildt på nettet efter en opskrift, men jeg aner ikke hvad det ´ophæng´ hedder og jeg får alt muligt andet frem end det jeg søger herinde. Kan nogen hjælpe mig med enten en opskrift eller et link, eller blot hvilket ord jeg skal søge på, for jeg kan ikke selv finde ud af hvad det hedder?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-07-12 16:43

Jeg har ikke en opskrift, men en veninde af mig havde flettet (måske hæklet) en meget lang tyk fletning.

Den syede hun sammen så den dannede en potte. og i kanten monterede hun flettede snore til at hænge den op i.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-07-12 17:04

Jeg har tidligere lavet ophæng som du taler om.

jeg brugte knyttesnor. Start med 6 snore- lagt dobbelt til 12. slå knude over foroven. De skal være lange :)

Knyt over de 3 x 4 snore- opskriften finder du til nøgleringe osv.

Til hver bruger man jo de 4 snore til at knytte eks. en alm. retknytning. Når du har alle 3 knyttede snore binder du en knude forenden. Så kan du klippe af om du vil have en dusk af snore eller ikke.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-07-12 17:06

Ups- glemte lige at når du har samlet snorerne. Så binder jeg jeg lige sammen 2 og 2 ca. 20 cm nede- og starter knytningen derfra- hvor jeg samler 4 snore til at knytte med.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-12 18:02
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-12 18:11
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-12 19:58

Hvad med at tage udgangspunkt i et hæklet boldnet?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-07-12 20:41

Citat
Hvad med at tage udgangspunkt i et hæklet boldnet?

Faktisk en rigtig god ide- det virker :)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-07-12 22:27

smuller54

Jeg har en opskrift, fundet på Nettet - alså boldnettet på Nettet, æ ou'...

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 03-07-12 00:50

Tusind tak for Jeres svar. Det var til stor hjælp. Katekismus: Dine links var særdeles gode, så du får pointene og tusind tak for hjælpen. Både opskrifterne og youtube videoen kan jeg bruge til at komme videre.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-07-12 21:30

Øv, jeg er ikke god til engelske opskrifter...