/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er danskerne klar over, hvem Ø er?
Fra : PeterTheisen
Vist : 358 gange
10 point
Dato : 01-07-12 08:27

Mon danskerne er klar over, hvem Ø er, og hvordan deres politik er? Vi taler om et parti, der vil:

1. Få gennemført, at der ikke længere skal bygges nye eller brede motorveje.

2. Have slettet alle u-landes gæld.

3. Lukke den danske børs og nationalisere bankerne.

4. Ophæve den private ejendomsret.

5. Totaløkologisere samfundet.

6. Fratage overklassens magtmidler gennem en revolution.

7. Nedlægge politiet og militæret.

Kan det virkelig passe, at danskerne er blevet så røde?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-07-12 08:34

Det er frihedsbegrænsende at fjerne den private ejendomsret. I et markedssystem er der frihed til dem, der er uenige. Det ville der ikke være her. Hvis man fjerner retten til privateje, så vil alt incitament til at gøre noget i erhvervslivet forsvinde. Hvorfor skulle man så yde ekstra? Desuden er det grundlovsstridigt. Hvis det skete i en virksomhed, som for eksempel Lego, så ville beslutningsprocesserne gå totalt i stå og strategien for virksomheden blive ødelagt. Hvis medarbejderne skulle stemme sig til en ledelse, så ville kandidaterne skulle føre valgkamp blandt medarbejderne og love dem alt muligt, som givetvis ville ødelægge forretningen. Det ville være en katastrofe. Man har jo prøvet det andre steder. Det virker ikke. Man kan ikke drive en virksomhed, ved at alle bestemmer.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 01-07-12 08:36

Måske lige lidt enøjet

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 20 point
Dato : 01-07-12 09:11

Tja hvia alle eller bare mange tænker som dig om at ikke at ville yde til fællesskabet, da jeg måske ikke få mere for det end ham ved siden af - ja så dutter list Ø ikke.

Liste Ø er ren romantik og sammen med komunister en af de smukkeste ideloger der findes, de er bare ikke brugbare i hverdagen.

Det ville da være fantastisk at stemme om hver der skulle være direktøren og stemme udfra hvem der vil og har evner til at tjene LEGO bedst og langt højre medbestemmelses, men der er for mange som dig der kun vil stemme på den giver længste pauser, gratis mad til frokost og mere ferie og så ryger iden for som du skriver kan LEGO ikke drives og vil gå bankerot.

Idden er smuk og tanken om at der findes mennesker der tænker på andre tiltaler mig, selv om det bare er en smuk drøm.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-07-12 11:50

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-07-12 11:56

(Hvis medarbejderne skulle stemme sig til en ledelse, så ville kandidaterne skulle føre valgkamp blandt medarbejderne og love dem alt muligt, som givetvis ville ødelægge forretningen. Det ville være en katastrofe. Man har jo prøvet det andre steder. Det virker ikke. Man kan ikke drive en virksomhed, ved at alle bestemmer.)
PeterTheisen, tror du man kunne styre et land på denne radikale måde? he he.
alan57