/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opsigelse af lejemål
Fra : lipto
Vist : 488 gange
20 point
Dato : 28-06-12 10:42

Jeg er fraflyttet en lejlighed som jeg har lejet sammen med min tidligere kæreste, som han bliver boende i.
Vi er blevet enige om det økonomiske imellem os, og jeg har nu betalt ham de aftalte penge.

Mit problem er at jeg stadig står anført på lejekontrakten, og iflg. den private udlejer skal vi begge underskrive et tillæg til lejekontrakten for at jeg kan blive slettet. Men han nægter at underskrive dette.

Mit spørgmål er nu, kan jeg opsige lejligheden selv overfor udlejer uden hans samtykke?
Eller kan han og udlejer fastholde mig i et lejemål i al evighed imod min vilje?

mvh
Tine

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 28-06-12 11:06

Nej - er du fraflyttet adressen kan udlejer ikke holde dig op på noget, så længe der forsat er en bebor i lejligheden.

Du kan ikke opsige lejemålet da det kræver at samboende/ægtefælle også underskriver opsigelsen. (dette gælder også selvom den anden ikke stå på lejekontrakten opdaget jeg her i denne måned)

Din X opsiger selv sig ved ikke at skrive under på et tillæg til lejekontrakten er mit gæt.

Jeg antager det er en privat udlejer men de skal alligevel følge reglerne, så nej du hæfter ikke længer for noget med lejligheden.

Er der forsat problemmer med udlejer vil jeg anbefalde at du få hjælp fra lejernes LO, de er til for det samme

Held og lykke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-12 11:58

Når du er fraflyttet bør du have en kvittering på at du har betalt din tidligere kæreste og at han nu alene står for lejligheden.

Jeg håber du kan få ham til at underskrive sådan en kvittering. Den er rar at have.