/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Batteri
Fra : nomore
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 27-06-12 07:19

Er der forskel på batteri´r?
Samme type AA 1,2V - genopladelige
men vægten er henholdsvis 26 Gram/1800 Mah og 14 Gram 2700 Mah
-----
Jeg ved at det på 26 gram burde kunne klare op til 1000 opladninger
men tror ikke på det
hvad med det på 16 gram = hvad kan det klare (kender ikke navnet på det)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-12 08:23

Der er efterhånden mange systemer til genopladelige batterier, de gamle nikkel-cadmiun (nicad) er vist efterhånden udfaset, cadmiun er en miljøgift.

De moderne nikkel-metalhydrid (Nimh) og litium-ion (li-ion), der (næsten) ikke aflader, tåler sjatladning mv.

Jeg er ret begejstret for Sanyos eneloop batterier, Nimh, selv om det "kun" er på 2000 Mah

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 27-06-12 08:43

Hvad står der på cellerne? Det fortæller om typen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-06-12 15:56

Det eneste der er skrevet er NiMH 1,2 - 2700Mah

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-12 18:13

Påtryk er jo taknemmeligt . Man skal ikke tro på alt hvad der står.
Især dem fra Kina og omegn skriver hvad som helst, som sælger bedre.

Alt andet lige burde et tungere batteri være enten mere solidt med bedre kappe , eller med mere aktivt indhold og større kapacitet.

Min egen er faring er at elementerne med høj kapacitet også er mere sartr. Tåler ikke at falde på gulvet, og har hurtigere selvafladning.

Korrekt skrevet hedder enhedenfor kapaciteten mAh og ikke
lille m for milli, stort A for Ampere og lille h for timer. .

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-06-12 18:29

Hvordan det staves?????? skriver som det står på batteriet.
Så kan man åbenbart der, se at det ikke er et kvalitets produkt.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 27-06-12 18:30

Tak for svaret transor.