/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
grå jaco
Fra : podlech
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 26-06-12 06:28

Hej! Har overtaget en grå som ikke har haft det godt det sidste lange stykke tid, kan godt klø hende men uden varsel bider hun pludselig, hun er håndopmadet, nogen gode råd? Har også en blåpandet som er 100% tam.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 26-06-12 19:26

Tror du ikke det er som med andre dyr man " overtager" ?? De må have lidt tid til at vænne sig til nye omgivelser og mennesker.
Vi fik en omplasserings kat som var afleveret til dyrlægen for aflivning.Det tog ca. 3/4 år før hun havde vænnet sig til til os og den annen kat vi har. Da vi fik katten blev der sagt at den bare ville kæle når det passede den ...Men nu er det næsten ingen grænser hvornår det passer den
Så, prøv med et par tykke handsker og tålmodighed..... det er mit råd..

Mvh

sverola

Kommentar
Fra : podlech

Dato : 26-06-12 20:10

tak for svar men handsker går kke ham der havde hende før klippede vingerne på hende så handsker er hun bange for men med tid og tålmdighed håber je det lykkedes

Kommentar
Fra : Teanielsen

Dato : 29-06-12 13:45

Hej Jeg vil også selv fraråde handsker til papegøjer, med mindre de ikke er tamme og skal håndteres. Jeg har selv haft en Solparakit/ Sun conure, som også var håndopmadet. Måtte desværre af med hende da jeg fik støv allergi, men det en en anden historie.

Jeg syntes du skal give din nye gøje noget tid, og læse hendes signaler. og evt se om der sker noget bestemt i dine omgivelser, eller i dig, når den pludselig bider? om du evt gaber, klør dig eller kigger på noget andet, dom tager din opmærksomhed væk fra gøjen. For det kan evt, være jaluxi og den bider for at få din opmærksomhed. og det skal trænes væk.
Men eller syntes jeg at du skal prøve at melde dig ind i forumet www.metzger.nu
det er et forum for alle der her papegøjer og småfugle, og der sidder virkelig nogle kloge hovder.
Det er nordens største papegøje forum og jeg er selv medlem. Og jeg kan love dig at du kan få en masse svar der :)

Kommentar
Fra : podlech

Dato : 29-06-12 14:50

tak for svar, det gør jeg med det samme