/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Regeringens skatteforlig
Fra : hr.hare
Vist : 1026 gange
25 point
Dato : 25-06-12 12:54

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51349022:thorning-n%C3%A6gtede-debat-med-johanne.html

Kan nogen her forklare hvorfor regeringens aftale med Venstre og Konservative er mere solidarisk og bedre, ifølge A+F+R – end den aftale regeringen først havde lavet med Enhedslisten?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 12:59

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-12 13:09

Citat
end den aftale regeringen først havde lavet med Enhedslisten

Simpelt "Einstein"

De havde IKKE nogen aftale

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-12 13:19

Refi har ret, en aftale er først en aftale når begge (alle) part(i)er har skrevet under.

Men den aftale, der nu er indgået, giver 15000 nye job, udkastet som EL ikke fik skrevet under på ville give 9300 job. Så 5700 familier får det bedre, med den aftale der blev indgået.

Og, mon ikke de fleste, Carina måske også, hellere vil have et job, der giver flere penge og selvværd, endat være på støtte/kontanthjælp.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-12 13:21

Citat
Simpelt "Einstein"

De havde IKKE nogen aftale

Jo, et par mm fra.

EL blev sent tilbudt at kontanthjælpen stadig skulle lønreguleres istedetfor pristalsreguleres, hvilket var deres mærkesag, men der havde den skrukke PMS-hærgede søde Johanne allerede bestemt sig for at smække døren i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-12 13:24

Nu er der forhåbentlig forskel på et TILBUD og en aftale

Eller vil jeg dæleme til at udsende en masse tilbud

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 15:03

Dagpenge, kontanthjælp og førtidspension skal skæres, så folk kommer i arbejde. Men hør hov: Hvis man er på førtidspension, så KAN man ikke arbejde. Og hvis man er på dagpenge og kontanthjælp, så kræver det jo at der ER et arbejde.

Tror i øvrigt, at flertallet hellere vil arbejde - selv om de ikke får store skattelettelser.

Men igen - hvor er det arbejde ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-12 15:13

Citat
Tror i øvrigt, at flertallet hellere vil arbejde

Ja - tro kan flytte bjerge, sigen man jo...

http://www.jobindex.dk/ + det løse.....

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 15:26

Hustand indkomst på kr 1.4 million opnår en skattelettelse på kr 35000.

Husstandsindkomst på kr 200 tusind opnår en skattelettelse på 2500.

Den arbejdsløse opnår et minus ,plus en lang næse og en skovl fuld skatte og afgifts stigninger. Det er det A+F og deres presse-tjenster og deres Spin doktorer forsøger at sælge vælgerne som en såkaldt (rugbrøds reform)en reform i social balance .

Det er en køn social balance hvor man sender regningen for krisen til de arbejdsløse og dem der har mindst,for derefter at sende top skattelettelser til dem der har mest, top skattelettelser som Thorning og Villy i valg kampen rasede imod at VKO delte flittigt ud af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-12 15:36

Citat
Det er en køn social balance hvor man sender regningen for krisen til de arbejdsløse og dem der har mindst,for derefter at sende top skattelettelser til dem der har mest

Ja - dem der tjener MINDST er der FLEST af

Dem der tjener MEST er dem der holder det hele igang - så de skal også have det bedst...

Så der er logik i at tage fra MANGE og give til FÅ

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-12 15:59

Citat
Tror i øvrigt, at flertallet hellere vil arbejde - selv om de ikke får store skattelettelser.

Der er jeg så ikke så stærk i troen.Har selv en bekendt,der er kokke-uddannet.Han indrømmer gerne,at han ikke længere gider arbejde om aftenen og i weekenden,for de få tusind kr.,han har ud af det.Og er ikke "tvunget" på arbejde endnu.

For ikke længe siden,så jeg i Tv Midt-Vest,en mindre maskinfabrik,der søgte 6 maskinarbejdere.Men ingen kunne få. De måtte "takke nej",til flere kunder.Er nu ved at tænke på at flytte syd for grænsen,for at skaffe kvalificeret arbejdskraft.(Skammeligt jeg ikke fik fat i hvilken firma det var).

Vi mennesker er nu engang sådan indrettet,at der skal en gulerod til,for at vi gider arbejde.
(Ved godt enkelte medarbejdere,er gået een 10% ned i løn,for at beholde arbejdspladsen.Men det er vist få,der er så ædelmodige).

Så "alt i alt",vil jeg linde på hatten,for regeringens skattereform. Var Johanne blevet medbestemmende,var den offentlige sektor svulmet op,for at "skabe" arbejdspladser.Mens mange små eksporterende virksomheder (som vi bl.a. skal leve af),ville uddø.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-12 16:34

Citat
Husstandsindkomst på kr 200 tusind opnår en skattelettelse på 2500.

Det regnestykke forstår jeg ikke!

Med 200000 i skattepligtig indkomst (og uden andre fradrag) har man (efter personfradraget på ca 43000 157000 der skal beskattes.

Personfradraget stiger med 5%, fra 5,6 til 10,65%, dvs et fald i skatten på knap 8000 kr, eller godt det tredobbelte af hr. hares tal??

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 16:41

Nåh - Er tallene ikke rigtige?

... Ja, det er noget jeg har "hugget" fra et læserbrev i Politiken ...

Ikke mine egne tal - Da jeg ikke er "en hare" til tal ...

Troede de var rigtige

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 16:44

Citat
den skrukke PMS-hærgede søde Johanne

Hvad dælen betyder så det, LuffeA ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-12 16:55

Citat
For ikke længe siden,så jeg i Tv Midt-Vest,en mindre maskinfabrik,der søgte 6 maskinarbejdere.Men ingen kunne få. De måtte "takke nej",til flere kunder.Er nu ved at tænke på at flytte syd for grænsen,for at skaffe kvalificeret arbejdskraft.(Skammeligt jeg ikke fik fat i hvilken firma det var).

Det var simpelthen grundet manglende uddannelse ved CNC-maskiner, allerede inden krisen flygtede virksomheder til udlandet så der var ikke nogen lærepladser, og daværende regering skar i begyndelsen af krisen ned på erhvervsuddannelserne for at spare.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-12 18:11

Citat
Det var simpelthen grundet manglende uddannelse ved CNC-maskiner, allerede inden krisen flygtede virksomheder til udlandet så der var ikke nogen lærepladser, og daværende regering skar i begyndelsen af krisen ned på erhvervsuddannelserne for at spare.

Sandt nok. Jeg mener så sandelig heller ikke,at alt hvad den blå regering lavede,var lige godt gennemtænkt.

Bl.a. fedtafgiften,tror jeg har skadet rigtig meget. Havde egentlig håbet på en ændring,da den ligesom var i spil,nu her.

Men lad os nu se til efterårets finanslovsforhandlinger.Det bliver ialtfald spændende,som nogen Bond film.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-12 18:28

Citat
Nåh - Er tallene ikke rigtige?

Du skal vide,at når du er oppe mod vagnr,kræver det facts.

Ellers gennemskuer han dig.

Bl.a. derfor,respekterer jeg ham,som debattør. Selvom vi ikke er på samme hold.

Og selvom jeg for det meste har ret.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-06-12 19:53

LuffeA, ( EL blev sent tilbudt at kontanthjælpen stadig skulle lønreguleres istedetfor pristalsreguleres, hvilket var deres mærkesag, men der havde den skrukke PMS-hærgede søde Johanne allerede bestemt sig for at smække døren i.)
Aldrig har jeg hørt så meget vrøvl, det er sku godt nok stærke sager at lukke ud og det er simpelhen løgn LuffeA, noget andet hvad bilder du dig ind at blande skrukke og PMS-hærgedet ind i sådan en politisk sag, jeg er ved at brække mig over udtalser af sådan noget bavl, at man kan synke så lavt i en kommentar der handler om politik, fy for satan det er lavt.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-12 20:31

Nu skrev jeg ikke tallene var forkerte, bare at jeg ikke forstod dem

Ethvert regnestykke, i politik, økonomi mv. afhænger helt af forudsætningerne.

Fx, VKO-skattereformen fra 2009 var fuldt finansieret, det var den også, regnestykkerne viste det skam, fuldt finansieret, efter 13 år var de første års underskud skam tjent ind igen. Problemet er bare, at de også havde lavet skattereformer i 2004 og 2007, altså hvert tredje år, så ingen kan kontrollere, om regnestykket kommer til at passe.

På samme måde bliver konsekvenserne af den nye skattereform forskellige, afhængig af om det er i 2013, i 2015 (i det der gerne [set fra regeringens synspunkt] skulle blive valgåret, hvor alle "gaverne" skal gives til vælgerne) eller i 2020.

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 20:49

hvorfor sover nomore? - Frem for at komme med noget konstruktivt til "debatten" ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-06-12 20:51

Her har vi så JR profil #181+

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-06-12 20:57

Skal du ikke have BL dem du plejer?

bentjuul
Klaudi
ans
severino
creamygirl
o.v.n.
Stouenberg
piaskov
klaudi_LVII
netop
nomore
poten

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 21:04

Hvad har det med spørgsmålet at gøre ?

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 25 point
Dato : 25-06-12 21:31

Jeg syntes at regeringen skulle have lavet en aftale med Enhedslisten, istedet for med Venstre & Konservative.

Førtidspensionister & handicappede kan jo ikke arbejde, men alligeveller skal deres indtægter forringes. Det syntes jeg er urimeligt.

Godkendelse af svar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 21:35

Tak for svaret Cimbombom ! - Enig ...

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-06-12 23:54

Selv tak

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 26-06-12 05:49

Vagnr, jeg kan ikke forstå, at du bakker op om Finansministeriets tal. De bygger jo på, at samtlige arbejdsløse er dovne og dumme og ikke gider at arbejde. Dette plejer ikke at være din holdning. Der er jo tale om teoretiske beregninger - ikke faktuelle virkelighedsnære facts.

Tror du også på, at der kommer fire mia. kr. i kassen, hvis vi afskaffer to helligdage?