/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vejret lige nu
Fra : granner01
Vist : 1172 gange
500 point
Dato : 24-06-12 23:45

Regn, regn, regn og mere regn. Er i ikke snart trætte af regn og kulde. Den eneste sommer jeg har haft var da vi var på ferie i maj, i den uge hvor det var sommer.

Nu ligner det nærmest efterår. Så kom med lidt opmuntring. For jeg er træt af koldt vejr og regn.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-06-12 00:14

Du skal bare ignorer regnen, lad som om den ikke er der

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-06-12 00:49

Vejret var da fint i pinsen og på fredag loves der op til 25 grader

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-12 00:49

3 uger mere så kommer sommeren igen med varme og sol da har jeg nemlig ferie, her regner det også og der har ikke været over 15 grader søndag, forøvrig havde vi tørvejr lørdag aften jeg havde samlet familien til spisning, som på grund af blæst og truende skyer, var flyttet indendørs, vi havde et flot SanktHans bål, som i kan se var det ikke luft at ilden manglede, det blæste en halv pelikan:
http://peecee.dk/upload/view/372636

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 25-06-12 01:21

- i slutningen af marts var en dejlig periode, varmt og sommerligt - mon det var den sommer?

Sidste års sommer regnede væk, så foretrækker jeg juni i år, hvor det - på nær i går, søndag - trods alt har været muligt at være i haven.

Højsommervarme er ikke mig, men lidt lunere vejr ville nu være rart, og det kommer om nogle dage

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 02:54

Syntes det har været et blæsende/ kølig og vådt år - indtil videre = deprimerende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-12 09:40

Tirsdag - Onsdag - Torsdag. Sol - Sol - Sol

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-06-12 10:59

I kan da ikke forlange tørvejr før i får gjort noget ved problemet.

Der er jo sprunget et vandrør højt oppe, og det må jo gøres i stand, så er der mellem jeg en blikkenslager, så må du træde i karater og få lavet det rør, så vi kan få lidt sol og sommer.

Om ikke andet så for børnenes skyld, de har jo sommerferie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 11:13

Jeg vil godt prøve at lave det vandrør ............................hvem henter stigen.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-06-12 12:38

Det må være en Jacobs lejder du skal bruge den kan du selv lave ved hjælp af tovværk og rundstokke, kan du få en til at fremskaffe de materialer skal jeg gerne lave "stigen" .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-12 14:25

Eyvind du må hjertens gerne låne en ballon af mig, bare du stopper det vandrør. Over 50 mm regn er surt.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-06-12 15:07

granner01 super ide med en ballon, det er lettere end at skulle lave en stige, den skal heller ikke fastgøres et eller andet sted højt oppe, den bærer sig selv.

Så kan Eyvind godt gå i gang.

Jeg tror vi alle glæder os til solen kan komme frem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-12 16:07
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 16:43

Må der godt flyve 2 balloner samtidig.

Men ok - jeg fixer lige lidt bedre vejr til i morgen.... her i udkantsDanmark. (Albertslund og Smørum)

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-06-12 16:53

Rigtig mange tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 17:24
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-12 17:36

Nej Eyvind
Du må da indrømme at jeg har den altid nyeste oversigt over svaret på dette spørgsmål...

Din er for lokal, men jeg har spillet pay and play golf der i udkant Danmark.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-12 17:57

Vi har lånt vores hus ud i nat så lige nu sidder vi i Kalundborg i et forrygende regnvejr.

Så se at gå ordnet den vandledning Eyvind. Vi er ved at drukne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 18:56

Ja der er så vådt nede på pay and play, så golfkuglerne har flydeveste på.

Altså granner01 - hvorfor tager i ud til vandet når i ikke kan li' at blive våde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-12 19:20

I skal længere vest på...

Her, som det snart fremgår af mit link: Vejret lige nu, skinner solen nu i Sønderborg.

Iøvrigt flytter jeg på lørdag til Egernsund, endnu længere vestpå,
der skinner solen også, men det blæser mere der tæt på Flensborg Fjord...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 19:30

Jeg bliver nok nødt til at trække tilbudet om rep af den vandledning tilbage.
Tænk hvis SKAT kravler op af den rebstige for at undersøge min indfødsret og skatteforhold - det kan stigen slet ikke bære.

Men vejrudsigten må i godt bruge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-12 20:45

Eyvind, det er da derfor du skal bruge balloner, SKAT kan ikke kravle op ad snoren. Og når du vil ned, så stikker du bare hul i ballonen, jeg garanterer at du kommer ned igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-12 21:34

Ok - bliver det ikke godt i morgen, så laver jeg det rør.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 26-06-12 10:13

Nu ikke noget med at løbe fra løftet, jeg finder de korte frem i aften
så de er klar fra morgenstunden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-12 21:35

Eyvind må have lavet røret, for solen har skinnet i dag. Selv om det ikke lige var vejr til korte bukser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-12 21:42

Tja - folk er da heller ikke nemme at gøre tilfreds...............… der blev bare snakket om sol.
Men så pyt da - så tager jeg en tur til og skruer op for solvarmen til i morgen.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 27-06-12 10:09

Super - du er en ven af folket

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-12 20:47

Lige hjemkommet fra Bakken, flot vejr (med jakke på) men det holdt tørt.

Så vel udført arbejde Eyvind. Du er dygtig til rør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-12 20:54

jeg mødte nogle dejlige engle, så jeg smutter lige op og skruer op for solen...........husk solcreme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-12 22:07

Citat
Tirsdag - Onsdag - Torsdag. Sol - Sol - Sol

Som sagt, og det passer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-12 22:12

Tirsdag mest overskyet, solen kom ved 15 tiden. Onsdag delvis sol og overskyet men køligt. Gad vide om torsdag bliver bedre. Og så kan man håbe at sommeren kommer til august.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-12 22:29

Så så Teil - de tror det er mig der fixer vejret.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-06-12 10:12

Det er det vel også, her skinner solen og det er dejligt varmt her i Esbjerg kl. er 10.15,
så Ejvind tak for veludført arbejde.

Men pas nu på med de

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-12 11:54

Delvis sol her, men varmt. Og i morges stod der 2 pindsvin i haven, næse til næse og hvæssede af hinanden. Jeg så ikke fortsættelsen for klokken var 5 og min seng kaldte på mig.
Men der lå ingen døde eller skadede pindsvin da jeg næste gang (kl 7) kiggede.

Og jeg takker også Eyvind og gentager advarslen, pas på de

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-12 14:36

Jo Eyvind ordner vejret, jeg nyder bare solen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-12 18:49

29 grader i haven kl 18

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-12 19:42

Selv tak - det var så lidt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-12 16:20

sol og varme den 29 også

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-12 16:20

tak Eyvind du kan dit fag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-06-12 16:22

Eyvind

Du har vist pjattet med alt for meget, for nu er rørene sprunget læk igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-12 20:15

Nåe ja - måske er gaffatape ikke det helt rigtige til de store rør.
Men jeg har nu ikke observeret noget regn, for dagen har stået på brændehugning i carporten.
I morgen hvor min nabo ikke er hjemme vil jeg måske hugge noget af hans brænde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-06-12 12:41

Lige nu - sol sol sol og varme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-12 23:07

Sol sol sol og endnu mere men ingen varme i dag, 18 grader og så blæste det ret meget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-12 10:23

Her er dejlig overskyet, og temp, iflg. min nyerhvervede ældre HTC, kommer op på 23°

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-07-12 10:56

Ja lunt men overskyet. Jeg er barnepige i dag for det ældste barnebarn på 12 år. Og er helt misundelig, hun kan sove om dagen og også hele natten.

Jeg håber det holder tørt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-07-12 08:50

Sol i hele DK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-12 08:54

Jow da - som jeg også sagde til englene deroppe:"I ser meget pænere ud med blå baggrund" og det skal jo ikke siges mere end een gang - til tøser.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-12 09:27

Sommer sommer sommer, herligt når man har købt nye cykler. Var på cykeltur i går, og det var skønt.

Det gælder om at nyde dagene.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-07-12 18:29

Det kan du i morgen også

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-12 18:47

Ja vi skal cykle igen i morgen. Men det ældste barnebarn kommer hele dagen, og hun er ung og sover hele formiddagen og sidder på skype med veninderne om eftermiddagen.

Så cykelturen må vente til efter 14.30.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-12 18:49

Kan mormor/farmor så ikke lige sørge for en smartfone med skype og det hele.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 04-07-12 18:59

Jeg må sige Eyvind, du kan dit arbejde, du har gjort det rigtigt flot.

Jeg tror alle nyder det gode vejr, så jeg siger så mange tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-12 19:01

Selv tak.........................det var så lidt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-12 19:25

Ja Eyvind du har gjort det rigtig godt med de engle.

Og barnebarnet får lov at låne farmors bærbare, den har kun windows og skype installeret, så der kan ingen skade ske med dem. Og så sidder hun inde på "børneværelset" og snakker. Hun bor i Sverige så den svenske pludren hele dagen er lidt anstrængende. Men det er hun ikke ked af for farmor kan selv svensk og hun må ikke høre hvad veninderne siger.

Og barnebarnet er 12½. Og selvklart en pige.

Men sikke et vejr, vi er ude hele dagen. SKØNT

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-12 19:34

Jeg har en ikke så gammel bærbar også med det hele - til brug for børnebørn.

De elsker at sidde i en sofa med puteren på lårene - men jeg lægger en lille tilskåret masonitplade i mellem for at dyret kan få luft og deres lår ikke tager skade af den koncentrerede varme.

Herligt vejr, så er der noget ved, at det er sommer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-12 22:56

Det andet barnebarn på 8, også en pige bruger min stationære nå begge er her. Hun har egen logind på min maskine, for jeg vil ikke have hendes svenske spillesider med påklædningsdukker på mit skrivebord.

Og når de sidder ved hver deres maskine, i hver deres rum, så skændes de ikke.

Og hvor har det været en dejlig varm dag. Sad i haven og nød solen. Det var himmelsk.

Godt repareret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-12 11:50

Vejret her er kraftigt dugget, så nu støver det ikke så meget.
Men ovenover skinner solen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-12 15:11

regn

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-07-12 15:52

Jovist kommer der lidt vand, men vores mad skal også gerne have lidt vand, ellers kommer vi til at sulte, så hellere undvære solen et par dage.

Men Eyvind - hvis det varer mere end 2 dage, så må du på den igen, denne gang med 2 ruller
gaffa tape, så kan det vel holde 1 uge igen.

Ellers tak for en dejlig uge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-12 17:24

Regn, men ikke så det kunne fylde en regntønde. Klatrerosen blev så glad i går aftes, den fik 200 l vand fra tønden. Der kom jo vand igen, men der blev jeg snydt, for tønden er kun ½ fyldt.

Og som Eyvind så klogt skriver: Og oven over skinner solen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-12 18:35

Jeg så fejl, der er en fuld regntønde. 40 mm regn i dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 11:08

I dag er der så mulighed for, en overfyldt tønde.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-12 11:34

Ja det er dejligt, for pindsvinene er glade for vandet i skålen, egernet er glad og fuglene er glade og jeg slipper for at fylde skålene i regnvejr. Jeg kan sidde inde og nyde at jeg har det varmt og tørt. Og måske kommer solen.

Jeg føler mig heldig, min kusine (som jeg snakker med på skype) bor i USA, og de har hedebølge. De har 35-40°. Ingen regn, kun voldsom skybrud en enkelt gang.

Så vil jeg hellere have stille regn og 22°.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 07-07-12 15:34

Her skinner solen dejligt og varmt og har gjort det siden kl. 10 og nu er den 15.30 i Esbjerg, og her er vindstille.

Vi har fået fliserne vædet 2 gange de sidste par dage, så jeg må ud med vandslangen i aften.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-12 15:57

Stadig lunt, overskyet og stille regn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 21:14

Vi sad da ude og spiste - nej nej ikke vandgrød - og jeg måtte have solhat på, for ellers bliver mine hjerneceller klistrede (begge 2)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-12 21:41

nul regn,, solnedgang i det fjerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-12 21:54

Jeg passer hund i dag og sært nok, det småregnede hver gang jeg var ude med den. Jeg skal snart ud på en lille tur med den, så måske regner det igen.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 08-07-12 16:12

Så ved du jo hvordan du skal få tørvejr, bliv inde / hjemme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-12 17:12

Solen skinner og det har den gjort hele dagen, og det er sommer. SKØNT!!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-12 19:14

Sol hele dagen ja, men nu 37 regndråber.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-07-12 10:28

kun 37 - her har vi fået mindst 37 milioner (meget store) så nu kan haven klare sig igen et stykke tid.

Mine blåbær er ved at modne, jeg har fået de første 3.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-12 11:12

Vi har fået 10 mm regn i nat og i dag. Ikke helt til at fylde nr. 2 regntønde.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-07-12 11:27

Giv tid min ven, det skal nok komme - alt kommer til den der venter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-12 14:43

Skygge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-12 19:23

Det er rimeligt vejr til, at klargøre et stativ til jordbær-nettet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-12 19:43

Regn regn og lidt overskyet. Surt for i næste uge skal vi plante et nyt æblestræ og lur mig, det skal nok passe at det gode vejr så kommer så vi skal gå og vande det nye træ. Nå skidt, vi har masser af vand i regnvandstønderne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-12 19:58

En god dag at plante på, er på fredag....................så vi får sol i weekenden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-12 20:25

Citat
jordbær-nettet

Går de på nettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-12 21:17

Ja da - men det er kun på vores intranet..................vi deler ikke med nogen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-12 22:42

Jeg har også jordbærnet, men det er kun mig der kan bruge det.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 11-07-12 09:28

Jeg burde have et hindbær - net, jeg havde 3 stk. på min busk, fuglene åd 1½ og
så var der også 1½ til mig.

Jeg var ikke helt tilfreds med den ordning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-12 10:37

Det er meget værre med mine kirsebær, Frosten to 50 og solsorten tog resten.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 11-07-12 11:42

Det vil jeg så prøve at trøste mig med

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-12 11:54

Har lige opdaget at solsorten dæleme også har spist mine skovjordbær. Kan det være værre

Det eneste der trøster er solen der skinner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-12 11:59

Her er der små hvide lammeskyer.

Og nogle meget store sorte, som ikke kan holde sig tørre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-12 13:21

Ja de sorte skyer er meget tissetrængende. Bare det ikke smitter.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-12 16:30

Dette gælder stadig:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrobservationer.htm

Et alle steds og alle tiders spørgsmål med et alle steds og alle tiders svar...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-12 17:02

Vi behøver ikke snakke om vejret, for oven over alting stråler moder sol. Men det er sjovt at høre hvordan vejret er andre steder i Danmark. For selv om vi er et meget lille land, så er vejret ikke ens alle steder.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 12-07-12 18:14

hej Eyvind du må op og give de sorte skyer en natble på, så vi andre kan være i tørvejr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-12 19:34

Det er ikke nødvendigt. Granner1 blev så rasende på solsorten der spiste de dejlige skovjordbær - at hun fik blæst de mørke og utætte skyer væk...............de våde skyer med indbygget hagl kom ellers ovre fra Granner1.

Ps. Først på eftermiddagen stilnede regnen af, og så kunne jeg køre nogle grene på genbrugspladsen. Jeg fik lige parkeret og skulle til at læsse af, da granner1's skyer kom væltene ned med store hagl og regn i tove. Godt jeg ikke kørte i den sportsvogn, jeg altid har ønsket mig.
Nå efter et kvarter holdt regnen op - ud at læsse af ...................pjask - alt vandet lå på jorden og lige ned i mine træsko.