/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan se begge PC'er men ikke PINGE dem !!~
Fra : cpt_vom
Vist : 266 gange
20 point
Dato : 30-05-03 23:48

Jeg har 2 PC'er med WinXP, begge kan se hinanden og jeg kan udveksle filer mellem dem, det der er mærkeligt (syntes jeg) er at jeg ikke kan PINGE dem, det er formodentligt også derfor jeg ikke kan få "PCAnywhere" og "NetOp" til at virke. Jeg er ved at været lidt irriteret (på mig selv) over ikke at få "hul" igennem..........det burde vel være relativt nemt, eller hur !.
Som sagt forstår jeg ikke hvorfor jeg kan se men ikke pinge og håber at nogen i dette Forum kan fremtrylle et godt svar.

Med venlig hilsen,

Kjeld

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-05-03 23:56

Har du prøvet C:/>net view
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-03 06:10
Kommentar
Fra : cpt_vom

Dato : 03-06-03 22:31

Til Emesen:
Tak for dit svar selvom jeg ikke er helt klar over hvad du mener med "C:/>NET VIEW", det er ikke en kommando som WinXP kender, kunne du evt. uddybe det.

M.v.h.

Kjeld (cpt_vom)

Godkendelse af svar
Fra : cpt_vom

Dato : 03-06-03 22:34

Tak til Manse9933 for svaret d.v.s. den gode henvisning til nogle interesante oplysninger på www.supportweb.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-06-03 22:38

OK
start>programmer>tilbehør>kommandopromt(nu har du et sort vindue, og cuseren står og blinker ved C:\>(og nu skriver du net view og så tryk enter)
win 2000 og XP kender den kommando.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-06-03 07:21

Selv Tak