/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tegning rullepølsepresser
Fra : Aikon1
Vist : 3166 gange
20 point
Dato : 22-06-12 19:23

Hej
Jeg vil lave min egen rullepølsepresser i træ, men kan ikke finde en tegning med mål mv.
Nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 22-06-12 20:07

køb en rullepølse og lav den derefter,,ganske nemt

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-06-12 20:36

Hvorfor gøre det mere besværligt end det er i forvejen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-12 20:56

Forestil dig to træspækbrædder, med et hul i begge ender - lidt ligesom øjet på bræddet, så en lang skruge med gevind, og en møtrik med vinger

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 10 point
Dato : 22-06-12 21:38

Jeg har selv sådan en her:

http://www.2kshop.dk/kokkenudstyr/624-rullepolsepresser.html

Den burde ikke være svær at lave uden tegning? De indvendige på på "rummet" hvor rullen skal ligge er:

25*10*4 cm

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-06-12 05:21

Nu er det jo hjemmelavet rullepølse og til det er der bare at sige du vælger selv hvilken størrelse pølse du ønsker

Luksusrøllepølse er høje ind 4 cm som ca er standard for diskound

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-06-12 05:23

Og husk at bruge en træsort som er hård

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-06-12 13:28

2 træplader ( ikke gran ) mål 15 x 30 cm
Et hul i hvert hjørne , på begge plader ( 11 mm )
4 stk. gevindstænger 10 mm ( rustfrie ) ca 12 cm lange,
4 rustfrie møtrikker 10 mm og 4 vingemøtrikker 10 mm og 4 rustfrie spændeskiver .
Højden den bestemmer du jo selv ,alt after hvor " flad" du vil ha din rullepølse.
Du kan lægge pølsen i en pose før du presser den .

Mvh

sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-06-12 13:30
Godkendelse af svar
Fra : Aikon1

Dato : 23-06-12 17:04

Tak for svaret pifo.