/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Udlandstelefoni
Fra : Nik_
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 20-06-12 21:01

Jeg skal en uge til Sverige og vil gerne kunne sende sms'er hjem og gå på Facebook på min mobil - uden at det kommer til at koste en formue! Derfor er jeg interesseret i om man på en måde kan købe sig til et vist sms- og/eller dataforbrug på forhånd. Jeg er blevet anbefalet noget kaldet "prepaid cards", men er der nogen som ved præcist hvordan man bærer sig ad og evt. selv har erfaring med det? Eller andre gode forslag? :)

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-06-12 21:26

Prepaid cards er det man kalder for taletidskort her hjemme, det er selvfølgelig en mulighed, men du kommer til at betale international takst for dine SMS'er alligevel, og dem der sender til dig skal også lige kende dit svenske nummer, datatrafik er iøvrigt også typisk dyrt på prepaid, så det er ikke den optimale løsning.

Hvilken operatør har du og hvordan er deres roaming takster i Sverige, har du undersøgt det?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-12 21:48

Der er enkelte selskaber som opererer både i Danmark og Sverige, som har ordning med samme takst uden dyr roaming.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-06-12 22:44
Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 20-06-12 23:10

Hej

Hvis du har internet til rådelighed
så kan du bruge VIBER

Der kan du ringe og sende sms gratis

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-06-12 23:45
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-06-12 00:56

@pepsimax

Problemet er bare at internetforbindelsen på en telefon i udlandet som regel er hundedyr

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-06-12 01:54
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-06-12 02:33

prepaid cards http://www.prepaid.dk/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-06-12 11:49

du kan da bare tegne dit abonnement hos 3. så koster det ikke noget at ringe fra sverige. og data er også includeret i prisen.
jeg bruger det selv, og du får sgu rigtig meget for pengene hos 3.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 05-07-12 10:12

Jeg har CBB mobil og vil meget gerne fortsætte med dette. Jeg har kontaktet "3" og spurgt om de kunne hjælpe, da det nemlig ser ud til at deres tilbud fungerer godt i Sverige, men det ville de ikke når jeg ikke var kunde hos dem.. Kan man mon oprette er midlertidigt nummer/abonnement hos dem for bare den uge og så droppe det igen?

Annuller spørgsmålet
Fra : Nik_

Dato : 16-07-12 20:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål