/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Nyt netværk med anden adgangskode
Fra : ingelein
Vist : 978 gange
50 point
Dato : 20-06-12 18:08

elvom TDC ikke indrømmer det, men dog afsløres et par dage efter, da en anden medarbejder tager telefonen, var der kuk i netforbindelsen (ADSL). Jeg blev opfordret til at at slukke og lukke for Netgear Routeren og starte den op forfra. TDC påstod at det var en Netgear fejl. Ok - lad det ligge.

Da jeg installerede netværket og routeren igen, har jeg svaret på ting, som jeg ikke burde have svaret på.
Jeg skulle svare på følgende på routerlogin, som jeg efterfølgende skulle printe ud, fordi der dukkede en kode op under WEP Keys:

Connection Type: dhcp
Country: Europe
Wireless Network Name (SSID):xxxxxxxxxxxxx ( fiktivt navn her i Forum, skal jo ikke angive det rigtige)
Wireless Channel: 11
Securty Type: WEP
Wireless Passphrase: ALT FOR DUMT (Det navn mit netværk også havde tidligere for at logge på.
WEP Keys: 12345jyjkkjll1234jllklkjlkjjjjjjj122234444 (fiktivt, men lige så svært at skulle huske ?
Encryption Strenght: 128-bits
Admin Username (case sensitive): xxxxxxxxx
Admin Password (case sensitive): XXXXXXX

Mit spørgsmål: Tidligere kunne jeg logge på med ALTFOR DUMT som Wireless passphrase.

Nu skal jeg logge på med WEP keys (12345jyjkkjll1234jllklkjlkjjjjjjj122234444).

Denne WEP Key kunne jeg downloade på et USB stik – og jeg har forstået det sådan at andre, som vil logge sig på husets netværk skal bruge denne stik. Det kan jeg desværre ikke afprøve. Men hvad har jeg gjort forkert? Jeg vil gerne kunne logge på med ALT FORDUMT i stedet for.

Kan jeg starte et nyt routerlogin og udfylde anderledes?

Med venlig hilsen – Ingelein

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 20-06-12 19:02

Hej Ingelein

Du kan altid starte forfra, du kan normalt nulstille din router ved at trykke på en lille knap bag på router (et hul)

tryk ind i 10 sek og din router skulle være nulstillet, og du kan så begynde forfra.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 20-06-12 19:02

Hej Ingelein

Du kan altid starte forfra, du kan normalt nulstille din router ved at trykke på en lille knap bag på router (et hul)

tryk ind i 10 sek og din router skulle være nulstillet, og du kan så begynde forfra.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-06-12 19:28

Hej og tak for svaret. Det jeg ikke vil have, er at WEP Keys angives med de mange bogstaver og tal, som ingen kan huske.
Jeg ved ikke om jeg kunne have svaret på andet, måske var der et alternativ til WEP keys? Jeg har også selv installeret den tidligere forbindelse, hvor jeg kunne indtaste et adgangsord til netværket, som var til at huske.
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 20-06-12 21:21

Du burde kunne sætte router op uden kodeord, og så sætte kodeordet senere.

altså selv bestemme hvad det skal være.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-06-12 00:55

hmmm.... det lyder som om du vil have en stor fordel i at nulstille din router, og så UNDGÅ at benytte WEP.

WEP er ca. det samme som ikke at have kode på sin trådløse, da der idag findes software som kan aflure koden til WEP på ganske få minutter.

Benyt i stedet WPA2 med AES - det giver dig også mulighed for at benytte en kode som fx. ALT_FOR_DUMT - En kode som imidlertid er til at husker. :)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-06-12 09:57

Tak Per.Frederiksen
Jeg forstår, at jeg ville kunne have valgt noget andet end WEP, nemlig WPA2 .... som du skriver.
Udover den "dumme" kode, som ingen vil kunne huske, og som man er nødt til at have på et stik, er der nemlig også sket det, at min stationære PC, som er tilsluttet med kabel til routeren ved start af pc'en popper op med: der er fundet trådløse netværk.......... Det var der heller ikke tidligere og jeg gider heller ikke have denne popup, som jeg går ud fra forsvinder, når jeg geninstallerer routeren.

Jeg prøver .........
Mange venlige hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-06-12 14:26

mht. din stationære, så er der noget der tyder på at der er to netkort i den. Et kablet og et trådløst.

Én metode til at få pop-up'en væk, er at disable det trådløse netkort. Det kan gøres software mæssigt i netkort oversigten.

Hvis dette ikke liger siger dig noget, så kan du måske fortælle os hvilket operativ system du benytter?
Derefter kan der gives step-by-step vejledning til hvordan du softwaremæssigt kan disable et netkort/netstik/logisk netværksforbindelse.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-06-12 18:36

Hej Per. Frederiksen
Jeg har lige kikket i enhedshåndteringen. Min Pc er en IMac og jeg kører også Windows på den (BootCamp).
Der er oplistet 5 netværkskort:
1394-Netværkskort
Atheros 928 X Wireless Network Adapter
bluetooth Device (Personal Area Network)
bluetooth Enhed RFCOMM Protocol TDI
Mac-bro Miniport
NVIDIA n Force 10/100/1000 MBps Ethernet

Hvilket skal jeg deaktivere?
Mvh - Ingelein

Accepteret svar
Fra : Crypton

Modtaget 50 point
Dato : 22-06-12 09:36

Hvis du ikke ønsker dit trådløse til at poppe op
skal Atheros 928 X Wireless Network Adapter deaktives

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-08-12 23:19

Tak for svaret Crypton.

Jeg fik klaret problemet med din hjælp, men i går var det galt igen og TDC leverer en gratis Home-box i stedet for NETGEAR Routeren