/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup/recovery program
Fra : sonjor
Vist : 705 gange
200 point
Dato : 20-06-12 10:08

Hej
Jeg vil gerne have et Backup/recovery program . Giveawayoftheday.com tilbyder idag gratis "Paragon Backup & Recovery 11 Compact (engelsk version)". Vil det være klogt at hente og bruge det ??. Dette gælder jo kun idag, hvad så, hvis mit system bryder sammen senere ? Vil jeg så stadig kunne genoprette med det? og har andre erfaringer med det pågældende program? (OBS min Win7 Home premium er DANSK)

mvh Sonja

PS.: anbefal evt. andre, men helst nogle, der er lette at finde ud af.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-06-12 10:32

Hej ... Måske nogle af disse programmer kunne hjælpe... Der er lidt at lege med... Og hvis du ikke allerede har opdelt eller lavet flere Partition på din harddisk, var det måske en god ide at gøre det nu.... Du kan hentet programmet her og der er flere gode programmer du kan tjekke ud....

http://www.minitool.ca/index.html

McBobo

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-06-12 12:51

McBobo
Jo har har opdelt både min installerede harddisk og min eksterne hdd, så deter ikke problemet. Det jeg ønsker er
1. at få svar på spørgsmålet om Paragon backup & recovery, som kan hentes gratis i dag
2. et program, der kan gendanne styresystemet og programmer, der er inst. på drev C. Jeg har løbende backup i Dropbox på mine filer.

Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-12 13:17

Tja....

Du behøver nu ikke have så travlt...

Programmet er i forvejen GRATIS http://www.paragon-software.com/home/brc/

Det er blot en compact version af Home versionen....

Det kan IKKE bruges til restore af HELE harddiske

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-12 13:46

Jeg forstår ikke hvorfor windows folket bruger så mange forskellige mere eller mindre gode backup programmer . Det der følger med windows virker fint. Det kan også gemme systemindstiller og kan bruges til at danne start-boot cd er så man kankomme i gang og genskabe en hel harddisk hvis den gamle er kaput.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-12 19:18

Jeg har brugt Acronis backup fra en gratis CD "hirens boot CD" en del år.

Jeg har dog her for nylig købt Acronis home udgaven fordi den også kan håndtere Linux og direkte lave backup på en USB Pendrive/memorystick eller harddisk.

Både den gratis og købeudgaven kan håndtere ældre backupfiler.

Jeg kører begge udgaver fra CD i Live tilstand og kan så installere det image på en hvilken som helst harddisk.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-06-12 19:21

@Eyvind
Tak, jeg har også tænkt på Acronis, men har også netop læst om Macrium Reflect, som er gratis. Er der nogen, der har erfaring med dette ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-12 19:35

Macrium Reflect ser fornuftig ud, men jeg kan ikke se hvordan den kan køres fra CD - som er et must hos mig, så man ikke er afhængig af et styresysten eller, at skulle installere først.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-06-12 19:42

ok, jeg tror jeg vil købe Acronis så. Hvis jeg ikke kan finde ud af det, vil jeg måske henvende mig igen.

Jeg mener nu, at jeg engang har haft Macrium reflect og fik besked på at lave en CD med WinPE. Den har jeg liggende, mon ikke den er til at starte med, hvis uheldet er ude. Så vidt jeg husker kunne jeg alligevel ikke gendanne mit system, såh..
Jeg har delt mine store harddiske op (både den installerede og den eksterne) og tænkte om, det var det, den ikke kunne finde ud af. (Havde altså gjort det før jeg lavede imagefilen).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-12 19:55

Du behøver altså ikke købe Acronis for den kan hentes på nettet, og ligger på en CD ved navn Hirens boot CD
Jeg prøver lige at finde den.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-06-12 19:58

Det forstår jeg ikke helt, hvorfor har du så købt det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-12 20:02

- jeg skal også bruge den til det nye filsystem i Linux / ubuntu

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 20-06-12 20:21

Jeg har fundet en Hirens Boot CD, men kan ikke finde Acronis, er den derpå, måske i en anden udgave end den jeg fandt. (15.1) ??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-12 20:29

Der er mange udgaver af Hirens.
Og de kan hentes mange steder som jeg ikke kender.
Men her er den ugave jeg har, (9.8) som også indeholde Acronis.

http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v98/

Den du har fundet er 15.1
http://www.hirensbootcd.org/download/
Og jeg kan heller ikke se at den Acronis er med.
Dog er der en del andre gode backup programmer

De kører alle fra CD

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 20-06-12 20:45

Tak for svaret Eyvind. hmm, jeg er ikke meget for at eksperimentere for meget. Så jeg tror jeg venter lidt, og vil læse mig til lidt mere først, så tak for indsatsen Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-12 20:49

Ok - men ellers bare spørg......................intet spørgsmål er for dumt.
En backup skal jo virke.