/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Opvaskemaskine
Fra : Skruen
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 17-06-12 22:23

Jeg har en relativ ny opvaskemaskine Whirlpool ADPY 2320 opvaskemaskine på ca. 1,5 år - den tømmer ikke vand ud, under vask og stopper i programmet. ved opstart kan jeg tydeligt høre pumpen.

Hvor tager den vandet ud? Hvor kan den ofte være stoppet? Har i nogle gode fif? og er det til at skille ad og samle igen for en elektriker uden den store erfaring med hvidevare?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-06-12 22:25

Har du tjekket filteret i bunden af maskinen?

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 17-06-12 22:30

Filteret, jeg har renset det rør, med net som lige når over "vandspejlet" og risten i bunden. er der yderligere et filter?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-06-12 22:55

Der kan også have sat sig noget på tværs i impellerpumpen til udløb. Selv har jeg fisket en tandstikker ud, fordi nogen ikke havde lagt filtret helt på plads.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-12 23:25

Prøve at tage afløbs slangen af oppe under din køkkenvask og pust i den og se om der kommer noget ud ved dit filter.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-06-12 23:46

Knæk på afløbsslangen eller forstoppelse i køkkenvaskens tilkobling. Fremmedlegemer i tømmepumpen er også en mulighed.
Tømmepumpen kan være elektrisk defekt, men det er en sjælden fejl.

Hvis du er sikker på at det er tømmepumpen, som du hører køre uden at vandet tømmes uf er det næsten sikkert forstoppelse et sted. Tag tømmeslangen ag vaken, og læg den over i en stor spand i stedet se om vandet så kommer ud.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 19-06-12 17:48

Da jeg ville prøve at puste i slangen, vaskede jeg slangen først, og bemærkede at vandstanden i maskinen steg lidt, men der blev samtidig opbygget et tryk.

vedr. tømmepumpen, så brummer opvaskemaskinen ved opstart.

Hvor meget kan man skille ad, for at komme ned til pumpen?

canel/stop dioden blinker pt. er der nogen som ved hvad det betyder, er der kommet vand et sted som først skal tørre ud. jeg kan nemlig ikke finde min manual. Maskinen er en: Whirlpool ADPY2320WH / 851156161481

Annuller spørgsmålet
Fra : Skruen

Dato : 30-07-12 21:45

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål