/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Motorcross/supercross inspiration?HJÆLP!
Fra : JulieBertil
Vist : 434 gange
20 point
Dato : 16-06-12 13:43

Hej..

Jeg vil ligge ud med at fortælle at jeg bestemt ikke er den store motocross ekspert, hvilket egentlig er grunden til at jeg skriver herinde.
I virkeligheden er jeg faktisk ved at skrive en bog,(hvilket er langt fra at stå/sidde på en af disse maskiner:) )
Men jeg er fascineret af sporten og er vild med at følge løbene.
Som sagt er jeg ved at skrive en bog som vil komme til at have nogle ”afsnit” som omhandler motocross/speedway og måske nærmere en form af Supercross i en lidt vild udgave. Jeg håber derfor meget på jeres hjælp og forståelse for min manglende viden. :)
Jeg opsøger derfor ALT den viden jeg kan få omkring sporten.
- Crosserne(mærker på de bedste, evt. hvis nogle skulle ligge inde med et billed/plan over en crossers forskellige dele). ?
- En kørers egen beskrivelse af følelsen under et løb, i hoppende mm. ?
- Løbets gang, altså tid, bedømmelser, strafpoint mm. ?
- Det fedeste/bedste og det værdste ved sporten.. ?
- Hvor hurtigt køres der, hvor lang er en bane/omgang ca. ?
Hvis vi snakker en ultimativ måske utænkelig form for Supercross med ekstreme/farlige hop, loop mm. Hvad kaldes disse former, tricks, stunt.. ?
Der er INGEN grænser for hvad jeg søger.. Jeg kan bruge al viden og inspiration jeg kan få om det generelle ved denne sport..
Evt. hvis nogle kender nogle gode hjemmesider hvor man kan få en større viden. ?

På forhånd mange tak for din/jeres opmærksomhed og tålmodighed, og eventuelle svar.. Tak.
Mvh. En Motor-/Supercross-videnopsøgende bogskriver :D

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 14:00

Du får sikkert mere ud af at google end du får svar herinde.
---
Og husk der er Copyright på næsten alt, på nettet
så har du det ikke fra personerne selv (tilladelse til at videregive),
men bare henter tekst og billeder fra diverse sider - er du på dybt vand...

Kommentar
Fra : JulieBertil

Dato : 16-06-12 14:12

Ja det ved jeg. Min hensigt er heller ikke at skrive/udgive noget af det som folk evt. skriver. Det er udelukkende for at få inspiration til min tekst, bla. i forhold til hvad man kalder de forskellige ting, og for at jeg kan lave en fiktiv men "troværfig" beskrivelse at et løb osv.
Jeg kommer ikke til at kopiere eller tilføje noget som andre har skrevet/fortalt.. Det er ren og skær for at tilføje mig selv noget viden, fra andre som har profession inden for sporten ;)

Men tak for svaret :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 14:28

Kan ikke selv hjælpe dig
har kun feset rundt på en crossbane med en ulovlig knallert, for 40 år siden.

Men prøv på tuben, der er masser af kommentarer og andet - til sporten

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 14:30

NB: lidt for sent i år, men der er ikke langt til næste show.
http://www.mctc.dk/?id=15874&nyhed_id=29978&pagetype=1

Kommentar
Fra : JulieBertil

Dato : 16-06-12 14:36

Tuben ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-12 19:33

tuben................ www.youtube.com