/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bygge en pc
Fra : janik
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 15-06-12 13:39

jeg går og overvejer at bygge en pc men har svært ved at finde billige dele til den .
Det skal være en mac pc , men har godtnok svært ved at finde dele til dem.
Jeg har bygget mange windows pc men som alle andre er jeg sku ved at være træt af det lort..

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-06-12 13:56

OK, jeg ville købe den færdigbygget, måske koster den en smule mere, men så har du garantien, med mindre du synes det er sjovt at bygge, der er selvfølgelig nogle fordele, idet man kan installere, så det lige passer til ens behov.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-12 14:38

Mac har vistnok kort snor i delene.

Forleden læste jeg at i en af deres nyere slæbbare var det ikke muligt at skifte ram da klodsen var loddet fast.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-06-12 15:11

LuffeA
Ja ved godt det ikke er let men syntes også det kunne være lidt sjovt selv at bygge en..
..

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-06-12 15:56

Hvordan skulle Apple kunne tjene formuer på at sælge billigt skrammel, hvis man bare kunne bygge sin egen MAC? Glem det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-12 17:26

Du kan bygge en pc men du kan ikke bygge en Mac, dit spørgsmål er misvisende

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-06-12 17:52

MAC søger for at "nøjes" med at udviklet SW til deres egene produkter, så derfor er dit selvbygger- projekt en lidt stenet vej at vælge.

Hvis du vil noget billigt i MAC verden (hvis sådant findes), skal du købet et af de produkter der passer til dit behov. Og undlade at købe efter hvad du syntes er rart at have uden du har et behov.

Mange af Appels opgraderingspriser på HD, RAM etc. kan gøres billiger ved selv at finde disse produkter på nettet.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-06-12 07:37

Man kan sagtens bygge ne PC der kan køre OSX, der er Apple's styresystem!

Det kræver blot at man vælger hardware der understøtter OSX, og at man sætter sig ind i tingene!
Hvis du ingen erfaring har med at bygge en PC, og især installere den rette software og drivere, så gå hellere ud og køb en iMac!

Gider ikke skrive en længere historie om bygningen af en sådan MacPc, men læs denne vejledning og bliv klogere;

http://lifehacker.com/5841604/the-always-up+to+date-guide-to-building-a-hackintosh

Ellers søg på Google på --> Hackintosh