/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Overføre tung video til MacBook Pro?
Fra : kartoffel88
Vist : 722 gange
217 point
Dato : 14-06-12 22:21

Hejsa.

Er der nogen der ved hvordan jeg overfører en 1080p video optaget med et Canon HV40 til en MacBook Pro?

Tak..

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 14-06-12 23:44

Brug det med kameraet medfølgende USB kabel til at overføre data fra Canon HV40 til MacBook Pro.

Du kan benytte en række forskellige programmer til at kontrollere forløbet.

Mest udbredt er iMovie (http://www.apple.com/dk/ilife/imovie/) og Final Cut Pro X (http://www.apple.com/dk/finalcutpro/). Begge programmer kan håndtere HDV video, som er det format Canon HV40 optager i. Men også både Adobe Premiere CS6 (http://www.adobe.com/products/premiere.html) og Avid Media Composer (http://www.avid.com/US/products/media-composer/) kan arbejde med HDV materiale.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 21-06-12 12:43

Det kan den ikke klare. Måske er USB for langsom?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 14:24

Er der plads nok?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 14:25

Kan du se filen du vil overføre?

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 217 point
Dato : 21-06-12 15:12

Du har helt ret, det går nok ikke med USB forbindelsen. Den kan kun bruges til at overføre still billeder du måtte have optaget og gemt på et hukommelseskort i kameraet.
Når du vil overføre HDV eller DV videooptagelser fra et bånd i kameraet skal du bruge en firewire forbindelse. På Canon HV40 findes en 4-pins firewire port (400 Mini) , så du skal ha' fat i en ledning med et 4-pin firewire stik i den ene ende og et firewire stik der kan gå i din computer i den anden ende. De fleste ældre MacBook Pro modeller har 6-pins firewire 400, de nyeste har Thunderbolt og der skal bruges en adaptor som Apple lover kommer i næste måned! Der findes også modeller der kun har firewire 800. Så du må lige tjekke din MacBook Pro model og finde ud af hvilke stik der findes på den.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 21-06-12 20:51

Tak for svaret UlrikB.