/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
transport af båd ? regler for vægt osv.
Fra : glenn007
Vist : 862 gange
50 point
Dato : 30-05-03 15:29

hejsa,
jeg står og skal transportere en båd fra jylland og hjem, men jeg er ikke sikker på om jeg selv må køre den eller om min bil kan / må trække den.

Min Bil er en BMW 525i 2,5 liters. og båden vejer lige godt 1200 traileren er som den skal være. båden er 22 fod lang og traileren passer til den.
Spørgsmålet er om jeg må trække den med alm. bil eller om mit kørekort tillader det. Jeg har alm. kørekort til bil og kørekort til lastbil ( uden anhænger ). Jeg har heller ikke noget specielt hængerkort til alm. bil.

Er der nogle der kender lidt til dette og kan fortælle mig lidt mere om hvad der skal til.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 30-05-03 16:43

Prøv følgende link:
www.nysynet.dk/flere servicesider/trailerkort.htm

m.v.h.
oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 30-05-03 16:47

Prøv følgende link:
www.nysynet.dk/flere-servicesider/trailerkort.htm

m.v.h.
oz1eqp

Accepteret svar
Fra : oz1eqp

Modtaget 60 point
Dato : 30-05-03 16:56

Du kan også prøve følgende link.
www.trailerkort.dk

m.v.h.
oz1eqp

Godkendelse af svar
Fra : glenn007

Dato : 01-06-03 23:30

Tak for svaret oz1eqp.