/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Single - hvad nu ?
Fra : Steenk1
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 13-06-12 00:32

Single efter 24 års ægteskab som kuldsejlede. Det har været på vej de sidste 5 - 8 år. Ikke mere kærlighed, kun skænderier og mudderkastning. Jeg synes vi var to om at køre det i sænk men det mener ex'en ikke. Det er også ligegyldigt nu (synes jeg). Jeg vil videre i mit liv. Jeg har egentlig bestemt mig for at være single i et par år for at blive mig selv igen og ikke den tilpassede version hun skabte.
Jeg har manglet venner og et socialt liv i mange år. Hvor går jeg hen, her i nordjylland. Jeg kan ikke bruge datingsider til noget. Jeg ønsker ikke forpligtende dating og parforhold foreløbig. Er heller ikke ude på at score selvom det selvfølgelig ville være en bonus.
Jeg ønsker venner, både mænd og kvinder, som jeg kan have det sjovt sammen med. Tager gerne en øl og en fest men Jomfru Ane gade er jeg s'gu en tand for gammel til (46).
Jeg føler mig mest i øjenhøjde med mænd på min egen alder og med kvinder i trediverne. Jeg er socialist med hang til pink floyd, gorillaz og kashmir. Nogen gode steder nogenfjords ?.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-06-12 01:11

Meld dig på et hold i et fitnesscenter, spinning, cykling eller anden form for sport, ( idé at undersøge aldersgruppen). Ex. cirkeltræning http://www.filemaster.dk/Holdbeskrivelser/hold1200.html

http://www.haraldslund.com/motionscenter.php?aktivitet=95

http://vorespuls.dk/search/node/aalborg

Så er der jo Skråen og Nordkraft, hvor der foregår mange spændende ting.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-06-12 01:23

En anden mulighed for at få varige venskaber kunne være: http://www.frivillighuset.dk/frivilligjob/frivilligjob

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-06-12 05:52

Tænd grillen, og inviter naboen o.lign.

Tag en smut til Nibefestival http://www.nibefestival.dk/musikken/band.aspx?bandId=112
evt. som medhjælper http://www.nibefestival.dk/backstage/index.aspx

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-12 06:45

Jeg vil anbefale dig, at komme med i en single klub. Fandt denne for nordjylland, som har forskellige arrangementer
Citat
Aktive Nordjyske Singler
- en alternativ måde at møde andre singler på
Aktive Nordjyske Singler er en gruppe singler i alderen 40-65 år, som mødes til hyggeligt, aktivt og indholdsrigt samvær flere gange om året. Vi afholder både singlefest- og single-weekend events. Med os har du mulighed for at få en rigtig god oplevelse i selskab med 50-60 andre singler i din egen aldersgruppe. Vores single-weekendarrangementer er en alternativ måde at møde andre singler på, da vi bruger hele weekenden sammen et sted i det smukke Nordjylland, hvor der er højt til loftet og uforstyrrede omgivelser.

http://www.a-n-s.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-12 08:37

Slap af, nyd livet. Lort kommer hurtigt igen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-06-12 08:54

du kan bruge datingsiden 40plus.
der er mange der bruger den bare til at finde venner på og deltage i forskellige events.
den er slet ikke så dårlig til formålet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-06-12 11:50

Citat
Single - hvad nu ?

...... Ja,... det kan være underligt at blive lukket ud af 'fængslet'

men NYD livet for pokker,.. og følelsen af frihed,
millioner ville ønske at være i din situation,

du har kun et liv,.. så lev det,............

når du står op om morgenen,..
så åbn vinduet, og råb, Jubiiiiiiiiiiiiiiiiii,.............. jeg er en fri mand, .......
jeg kan gøre lige præcis hvad jeg har lyst til,. (og gør det)

og mens du har det frisk i tankerne, så skriv ned på en huskeseddel,
ALT hvad der irriterede dig i forholdet / ægteskabet,
også gerne det der var godt,... hvis der var noget !!!!

hver gang du møder en ny dame,.... så LÆS huskesedlen,...

hvis du absolut vil møde nye damer, kunne 'enkebal' måske være sagen, !
http://www.pigerneskro.dk/

men tænk dig godt om,... det er ikke sikkert du får flere chancer............

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-06-12 14:56

EA_HS

Jeg må erkende at jeg jeg denne gang syntes du har skrevet noget fornuftigt.

Jeg er glædeligt overrasket..

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 13-06-12 16:34

Nå det var lige en håndfuld lettede singlemænd der kom med deres udtalelser.

Det er en lettelse at komme videre efter 5-8 år i livets ondskab. Har du husket at holde dine interesser ved live, ellers tag dem op.
Eller find nye interesser, som du har haft eller har i tankerne. Jeg har ikke oplevet fitness som inspirerende for fælleskabet. Men har været i en løbeklub hvor der var varme og nære venskaber blev dannet. Har også hørt at golf kan have et hyggeligt miljø.

Venner er vel ikke noget man finder som man kan søge en vare, de skabes gennem de fælles interesser man har. Eller gennem de bekendtskaber man har som man ønsker at uddybe, gennem fælles oplevelser.

Jeg bor ikke i den del af landet, så ingen link fra mig.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-06-12 16:36

Citat
Jeg synes vi var to om at køre det i sænk men det mener ex'en ikke

Måske skal der lige efterrationaliseres efter 24 års ægteskab, så man ikke slæber rundt på en forestilling om egen uforbarlighed.
Venner og parforhold opstår når du mindst venter det og tippet med at deltage i frivilligt arbejdet lyder som en god ide.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-06-12 17:34
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-06-12 17:44

http://www.singlerock.dk/index.php/aalborg.html

Er også en mulighed. Da det handler om praktiske ting og ikke kun har fest som mål.

Grundlæggende handler det vel om at lave noget man har lyst til. Så møder man også mennesker man har lyst til at dele tid med.

Der er vel ikke så mange af os der kun har 2-somhed som eneste mål.

Det er letteste at følges i livet - hvis man føler man bevæger sig i samme retning.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-06-12 18:30

Da du ønsker at finde en yngre kvinde, så vil jeg foreslå dig at gå i Fitness centrene. Hvis en yngre kvinde skal se til din side, så er det vigtigt at du er i god form. Og dér møder du i øvrigt både mænd og kvinder.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-06-12 23:27

Citat
ALT hvad der irriterede dig i forholdet / ægteskabet,
også gerne det der var godt,... hvis der var noget !!!!

Hvid man ikke kan sige noget godt om et ægteskab, så er man da en sørgelig person, som lader bitterheden tage over.
Ingen tvinger os til at blive i årevis i et dårligt ægteskab.

Ja, nyd du bare din såkaldte "frihed" - inden længe opdager du, at livet tit kan være trist uden een at dele det med.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 13-06-12 23:58

Prio
Nej ingen tvinger en til at blive i et forhold. Det er et valg. Lige som det er et valg ikke blive.
nogen gange tager det bare lige lidt længere tid end at koge et æg. ;)

Til Steen.
Hvad med en roklub(hvis du bor tilpas tæt på en, vel og mærke) . Der kan du også melde dig til det praktiske og dermed få mere kontakt med andre. Af begge køn.

:)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-06-12 00:02

http://www.pigerneskro.dk/
Den bor jeg faktisk pænt tæt på
Jeg har dog aldrig selv været der, men kender flere der har.
Naboen anbefaler ellers stedet varmt
Han er først i fyrrene og så vidt jeg har forstået, er det meget blandet med alder på stedet.

NYD single livet. Selvom man er single betyder det ikke man er alene. Gode venskaber er bedre end en forhold der er en daglig kamp.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 14-06-12 23:01

Citat
Hvis en yngre kvinde skal se til din side, så er det vigtigt at du er i god form.

Se til min side i betydningen et forhold eller lignende er ikke det jeg er interesseret i. Hvis mit indlæg lyder sådan er det en fejl. Jeg snakker først og fremmest venskaber. Min erfaring er at kvinders relative modenhed i de fleste hensigter er cirka 15 år foran mænds. De få venskaber jeg har siger mig at de kvinder jeg kender som er mellem tredive og femogtredive er dem jeg taler bedste med uden at jeg skal generalisere. Det er ikke en fysisk ting. Jeg har lært at tænke med hovedet ikke med pikken. Jeg har naturligvis drifter og behov men det er ikke det der tynger mig mest.
Der er forøvrigt ikke noget galt med min form. Hvis betingelsen for at møde kvinder i trediverne er bodybuilding så er jeg hellere fri. Jeg lever sundt og er meget fysisk aktiv i mit arbejde. Det er træning nok for mig.
Så ingen fitnesscentre til mig. Jeg er ved gennemtrawle nogle af alle de gode ideer. Tak for dem allesammen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-06-12 19:13

Som katekismus foreslår, så er www.frivilligjob.dk en KÆMPE mulighed for at få nye venne rog bekendte af begge køn - her både får du og giver noget af dig selv! Se det kan jo kun gå for langsom at komme i gang med det!

Go for it!!!!

Clou