/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Beocom 6000 reparere kabel mellem telefo
Fra : ingelein
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 11-06-12 22:52

Jeg har ødelagt mit kabel fra min BEOCOM 6000. Kablet er forbundet til telefonen med et almindeligt telefonstik - klart plastik med en lille klemme og guldplatiner. Ligesom det stik der går fra f. eks. router til PC. Jeg ved ikke, hvad sådan et stik hedder. Kan jeg selv korte ledningen og sætte det lille stik på igen - eller går det ikke?
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-06-12 23:41

Du kan købe et nyt kabel i de fleste foretninger der handler med radio tv og telefon.

Man kan godt skifte stik, men det kræver man har en tang til dette formål.

Det er formentlig et RJ11 stik

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=99500

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-06-12 23:43

Prøv at se om du ikke har en gammel telefon liggende med et tilsvarende kabel.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-06-12 10:05

Hej Benjamin. Hansen

Der er desværre ingen netadapter på de kabler jeg har liggende.
Hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-06-12 10:23

Jeg skulle lige se lidt billeder af dyret...

Du kan få sat nyt stik på i de fleste elektronik forretninger.

Eller hvis du kender en der har en tang til at klemme dem.

De fleste af dem man bruger til netværkskabler, kan også klemme RJ 11.

Så du skal søge i dit lokalområde, kende ender kender en....

Med mindre du selv vil købe stik og tang.
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=80-501-09&gclid=CJLv3K6jyLACFYQXzQodrl3bMg
og et enkelt stik...

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-12 10:29

http://www.cablestogo.ca/static/content/images/resources/connector-guides/450/075_rj11_m_top.jpg

Det er ikke så svært.

Som du kan se på dette billede skal du ikke afisolerer de små ledninger. Sa stikben er små knive der skære igennem når du klemmer stikket.

Husk at lægge mærke til rækkefølge /farver på ledninger og hvordan stik vender.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 20-06-12 17:43

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Desværre er der altid den dyre porto, når man bestiller småting. Jeg fik dog klaret sagen i et B & O center, hvor jeg spurgte om det havde noget brugt af den slags jeg manglede. Det fik jeg for 60 kr. En gang imellem er den lige vej den bedste
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-12 17:52

Skønt, bare man får løst problemet...

Men det er jo sjældent den vej gør det selv folk vælger...

God aften
Mvh Benjamin