/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tømmerflåde til campingvogn
Fra : mi-to
Vist : 1042 gange
50 point
Dato : 11-06-12 13:47

Har en ide om det ku være fedt og ha en tømmerflåde man kunne køre sin campingvogn ud og så ha en form for lille hus båd.

Nogle der har ideer
Positive ting
Negative ting.

Mvh Michael

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-06-12 14:23

En sjov idé, som andre også har fået. her kan du læse mere og se fotos

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=209017

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-06-12 14:33

Ja har godt set det. Men tænker på hvor søstærk den vil være og om den ville ku begå sig på havet selvfølgelig ikk vildt langt fra kysten

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-06-12 14:43

Her bruges den til kanalfart. Du kunne måske sende en mail med dit spørgsmål til denne herre
http://www.infoschweden.de/infos/camping.htm

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-06-12 15:31

Der må være en her på kandu som ved en smule om det.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-12 16:09

En tømmerflåde er normalt en ret flad konstruktion, den egner sig ikke rigtigt til havsejlads. Slet ikke hvis man sætter en campingvogn på, tyngdepunktet bliver alt for højt og konstruktionen bliver ustabil.

Der er naturligvis ikke noget i vejen med at bygge en båd og sætte en campingvogn på, men jeg kan ikke rigtigt se formålet.

Det kunne være en hyggeligt at have en campingvogn + tømmerflåde til at ligge på en sø, der er vandet roligt nok til at det kan gå godt.

Man skal måske lige overveje om det er lovligt at overnatte i en campingvogn på en tømmerflåde. Jeg ville nok også lige tænke lidt på sikkerheden, hvordan kommer man ud af en væltet campingvogn der ligger på en tømmerflåde?

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-06-12 16:17

Der ska selvfølgelig være en båd med som sikkerhed.
Hvis du ikk kan se formålet med og ligge et stykke udenfor stranden og bade ,grille og hva man ellers laver i et flydende sommerhus er du nok ikk den rigtige til og hjælpe mig. :(

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-12 16:23

Hvorfor ikke bare købe en båd? Det er langt billigere og enklere.
Må man sejle tæt på stranden?

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-06-12 16:26

Det er da langt fra billigere og købe en båd så stor en campingvogn koster sku ikk meget i forhold til en båd hvor man kan bo i

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-12 16:27

Held og lykke med projektet, jeg håber du overlever.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-06-12 16:31

Tak tak. Man kan vel svømme
Det lyder ikk til i nogensinde har set sådan en tømmerflåde med vogn på. Men mon ikk der kommer nogle bedre bud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-12 20:52

Hvis tømmerflåden tipper over, kan det blive svært at komme ud måske.
Så du skal måske sikre dig, at flåden ikke kan tippe ved at have campingvognen til at fylde helt ud til kanterne.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 12-06-12 20:54

Ja helt sikkert regner med og lave den 2,5 meter bred plus en meter på hver side yderligere der bliver slået ud når den er i vandet så vil den ikk ku tippe

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-06-12 21:11
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-06-12 21:29
Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 12-06-12 21:32

Har set hva der af og se på nettet. Men vil gerne vide hvor stabil den vil være når den bliver omkring 4,5 meter bred og omkring 6-7 meter lang og så med en campingvogn på og vil det være muligt og lave en terasse ovenpå vognen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-06-12 22:34
Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 12-06-12 22:44

Igen har set. Mangler stadig en som ved noget om det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-06-12 22:56

inde på gør det selv, er der en, der ved noget om det, - og han henviser til en tømmerflåde, han har til at ligge, og han giver gerne råd, skriver han!

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 12-06-12 23:02

Ja har godt lige set det. Tak for tippet