/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
TDC's spamfilter hapser Kandusvar
Fra : werter
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 11-06-12 09:20

Er netop blevet opmærksom på, at TDC's - nogle gange lidt overeffektive - spamfilter nu er begyndt at "hapse" Kandumeddelelser. Jeg har prøvet at lære filteret "IKKE SPAM" men filterfunktionen er ikke særlig lærenem. Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-06-12 09:28

Citat
men filterfunktionen er ikke særlig lærenem

Det er nu ellers det der er problemet, den er alt for lærenem.
det er jo ikke dit personlige spamfilter men et fælles spamfilter.

Derfor vil du opleve at du kan markere noget som spam og andre "låser op" for det igen

I dette tilfælde er det altså nogen der bliver ved med at markere mails fra kandu.dk som spam.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-12 09:40

Jeg har frameldt det centrale for flere år siden og bruger mit eget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-06-12 10:13

Citat
Her kan du vedligeholde en liste med afsenderadresser og domæner, som du ikke ønsker at modtage mails fra - et såkaldt personligt spamfilter. Mails, som bliver blokeret af spamfilteret, slettes helt, inden de når din mailboks, og du kan derfor ikke senere finde dem i Papirkurven.

Funktionen "ikke spam" vil ikke virke, du skal lige et smut ind i dine indstillinger og fjerne kandu.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-12 12:33

Citat
Funktionen "ikke spam" vil ikke virke, du skal lige et smut ind i dine indstillinger og fjerne kandu.dk
korrekt hvis det er TDCs spamfilter så skal du ændre indstillinger her: http://mail.tdc.dk/
logge på og gå til Indstillinger, der kan du eventuel slå Central spamfilter helt fra og i Personlig spam filter oprette dine egne regler:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5676

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-06-12 16:34

Tak alle!
Men skal det virkelig forstås sådan, at hvis der er én enkelt person, der er sur på Kandu, så kan han blokere for at alle TDC-brugere ikke vil modtage Kandu-meddelelser uden at de skal hente dem frem af spammappen? Kan der virkeligt passe?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-12 19:39

Ikke nødvendigs sur på Kandu, men det kan jo smutte med hvis de markerer en stribe andet spam.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-12 02:09

At klikke på Spam knappen er en nem måde at "framelde" mails på. også for nem for den går ud over uskyldige som du har opdaget, hvis tilstækkelig mange klikker på Spam fra en bestemt afsender så tror det automatiske spam filter at der noget om snakken og sender mail fra den afsender i Spam mappen

Kommentar
Fra : werter

Dato : 29-06-12 09:19

Igen tak til alle bidragydere.
Jeg har trukket lod om hvem, der skal have points'ene,
jeg er joblevet klogere af alle svar!

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 29-06-12 09:21

Tak igen for svaret o.v.n..