/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ny uafhængig Email adresse
Fra : svendgiversen
Vist : 1006 gange
139 point
Dato : 11-06-12 08:45

Jeg har i mange år haft en Email: mit.navn.stofanet.dk, men flytter nu hen hvor der ikke er stofa.

Her er der kun en langsom TDC forbindelse til rådighed,
og jeg ønsker ikke igen at være afhængig af én udbyder.

Kan man oprette en uafhængig Email? Hvor?? Hvad gør jeg???

Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange der har min nuværende Email adresse...

Ligesom jeg skal melde adresse ændring til postvæsenet,
findes der et tilsvarende sted hvor man kan melde Email adresse ændring?

Hvis ikke, hvor , liste, bør jeg så melde denne ændring??

Kan man i en overgangsperiode få videresendt fra sin gamle Email adresse???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-12 09:02

Du kan oprette en hotmail, den fungerer alle steder.

Til de personer, som du ønsker skal have din nye e-mail adresse, må du så sende en e-mail med oplysningen.

Jeg går ud fra, at du bare kan sætte flueben ved de personer, som skal have din nye e-mail så du er fri for at sende flere hundrede e-mails.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-12 09:31

Er hotmail at foretrække frem for eksempelvis: http://gmail.google.com ?

og foreløbig liste ud over mine Email venner: skat, bank, kommune, der må være flere??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-06-12 09:41

Citat
Er hotmail at foretrække frem for eksempelvis: http://gmail.google.com ?

Det kommer an på hvad du ellers vil bruge det til.
Hvis du kun ønsker at benytte det til email ville jeg helt klart foretrække gmail pga. deres spam filter.
Har du en android telefon, så har du vel allerede en google konto og dermed en gmail.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-06-12 09:41

du glemte lige en ven: nemid

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-12 09:49

Jeg har (endnu ikke) android, men en gammel Nokia, overvejer først Epad?

> foreløbig liste ud over mine Email venner: skat, bank, kommune, nemid, sports klubber, kandu

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 11-06-12 10:05

Hej du

Du skal vælge en Google mail

da der mange der ikke vil accepterer en hotmail

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-12 10:30

Citat
du glemte lige en ven: nemid

Korrekt, dette kan også bruges i forbindelse med E-Boks hvor vi der brugt den i flere år blot skal hakke af hvike steder man vil se digital og sikret post fra.
Alle borgere har i princippet nu en digital postkasse hos E-Boks hvortil det offentlige kan sende post, man skal så blot indsætte egen adresse og får så adviseringer når der kommer ny post.
Når man skifter mailadresse skal den blot ændres i E-Boks.

Nu skal det offentlige så blot opfylde deres egne planer ..........men det kniber noget idet jeg selv spurgte en sagsbehandler om de ville bruge E-Boks til 2-vejs kommunikation hvilket jo er en mulighed.

Det anede hun intet om, eller også har hun vel den typiske kommunale opfattelse at vi ledige "ikke har tjek på ret meget"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-12 10:38

Hvorfor ikke hotmail, hvem er udbyder og har de ikke spam sikring?

revideret struktueret liste ud over mine Email venner:
skat, bank, kommune, nemid,
lægehus, tandlæge, kiropraktiker, sygesikring
bil værksted, sports klubber, rejse selskaber, hunde klipper, kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-12 10:53

Hotmail har en effektiv spamfilter og er meget nem at bruge, for eksempel kan du håndtere mails (slette, sætte flag, flytte til spam hvis det er noget som er smuttet igennem filtret og så videre), Hotmail er et gammelt navn nu hedder det Live mail, når du opretter dig som bruger får du et Live ID som du bruger til at logge på Hotmail/Live mail og får samtidig adgang til Skydrive hvor du kan gemme dokumenter, billeder med mere, du kan også oprette nye dokumenter hvis du er hjemmefra og ikke har Microsoft Office på den computer du benytter og så arbejde videre på dokumentet med dit Office program derhjemme.
Altsammen gratis at bruge:
mail.live.com
der kan du tilmelde dig
Yahoo mail er også gratis og kan benyttes hvor som helst, den har også fine funktioner:
mail.yahoo.com

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-12 10:54

Jeg har brugt Hotmail i flere år uden problemer.

Uønsket post bliver sorteret fra, indtil jeg selv accepterer at modtage fra afsenderen.

Jeg har ikke været ude for, at min Hotmail, ikke er blevet accepteret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-12 10:58

Revideret struktueret liste ud over mine Email venner:

skat, bank, kommune, nemid, E-Boks
lægehus, tandlæge, kiropraktiker, sygesikring
bil værksted, sports klubber, hobby program udbydere, rejse selskaber, hunde klipper,
(gl) arbejdsplads, avis, kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-12 10:59

Nå Kandu kan ikke finde ud af at et link kan begynde uden www
men du skriver altså
Citat
mail.live.com
og trykker på Enter for at komme til Hotmail siden hvor du kan oprette et nyt Live ID
eller
Citat
mail.yahoo.com
hvis du vil oprette en ny yahoo mail
der er flere andre muligheder, men de nævnte er de mest brugte og gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-12 11:01

Citat
Jeg har ikke været ude for, at min Hotmail, ikke er blevet accepteret.
heller ikke jeg, alle accepterer en hotmail

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-12 11:23

>da der mange der ikke vil accepterer en hotmail mvh Pepsimax

Begrundelse? Eksempler??

Og listen, jeg er da vel ikke den eneste der skal flytte? Og må skifte Email??

Jeg undrer mig over der ikke kommer links til gode offentlige råd: Hvad gør du når du skal flytte???

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 139 point
Dato : 11-06-12 12:20

Citat
Hvad gør du når du skal flytte?
spørger venner og bekendte om hvilken e-mail de bruger, om det er gratis og om de er tilfreds (og så frasorterer jeg dem som anbefaler Gmail ) de fleste internet udbydere tilbyder en mail boks, men som du er inde på så kræver de at du bruger deres internet forbindelse, og sådan fik jeg min første mail, da jeg senere flyttede til TDC fik jeg en ny mail adresse der, men jeg har også Hotmail og Yahoo mail, Hotmail til familie og venner og Yahoo mail til firmaer som sender fakturaer med mail, TDC mail bliver næsten kun brugt til nyheds breve og Kandu mail.
Du kan oprette flere (gratis) mail adresser og få dem alle vist i et mail program som Outlook Express eller Windows Live mail programmet eller Thunderbird.
Inde i Hotmail på websiden, kan du modtage mails fra andre tjenester også, for eksempel kan jeg modtage TDC mail på min Hotmail uden at bruge et mail program eller gå ind på TDC hjemmesiden.
Et par stykker mere at vælge imellem:
sol.mail - http://www.sol.dk/bruger/login?wanted_url=http://www.sol.dk/mail/

jubii.mail - https://konto.jubii.dk/Authenticate/CreateAccount.aspx?wa=wsignin1.0&wtrealm=http%3a%2f%2fmail.jubii.dk%2f&wctx=rm%3d0%26id%3dpassive%26ru%3d%252f&wct=2012-06-11T10%3a19%3a18Z&jdomain=jubii.dk

mail-online.dk - http://www.mail-online.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-12 12:27

Du skal være opmærksom på at mails kan hackes, de populæreste tjenester som Hotmail, Gmail og Yahoo mail er de mest udsatte, så vælger du en af dem så vær omhyggelig med at få valgt et kodeord som indeholder både store og små bogstaver og tal, så den er svær at bryde, der har før været spørgsmål her på Kandu om Hotmail som pludselig begynder at sende spam i brugerens navn, det er fordi uautoriserede har brudt koden og logget ind på brugerens mail konto, det stopper igen når brugeren skifter kodeord

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-06-12 13:45

En mulighed er også SOL mail, dog ved jeg ikke hvor "snavset" den er.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 11-06-12 17:40

Der er en mulighed, som jeg ikke kan få øje på er foreslået.

Det er at 'leje' et webhotel hos f.eks. one.com til 12 kr./md og et par hundrede kr. i startomkostninger.

Det giver et par GB plads på deres server som man kan bruge som man vil, fotoalbum, backup og alle de mailadresser man ønsker og som man så får på sit eget domæne, f.eks. 'mitnavnXXX.dk'.

Derefter er man uafhængig af internetudbyder og i og med man har sit eget domæne også af webhotellet, for skifter man ændres mailadresserne ikke.

Sådanne løsninger indeholder som regel også at man kan tilgå sine konti som webmail - og så kan man jo også lave sin egen webside, hvad der normalt er hovedformålet med sådan en lejeaftale.

Dette bare som et alternativ til de store gratis webmail-løsninger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-12 19:20

Som sferling siger, men du kan også starte med, at lave dit eget domæne hos www.gratisdns.dk
som så kan henvise til dit hotel, og lukker hotellet flytter du bare over på et andet hotel.
Endelig kan gratisdns også henvise til din egen server som kan hoste bl.a. din mail.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-12 13:57

Tak for svaret o.v.n..