/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
forstærker til el-piano
Fra : js270630
Vist : 444 gange
200 point
Dato : 09-06-12 16:09

Jeg står overfor at skulle anskaffe en ny forstærker til mit el-piano. Jeg har ikke brug for en hel masse karl-smart-effekter og mange tilslutningsmuligheder - det skal bare lyde som et "rigtigt" klaver til brug ved akkompagnement af visesangere etc. på de steder, hvor et almindeligt klaver ikke forefindes. Og så skal det selvfølgelig ikke veje flere hundrede kilo! Mit klaver har ikke indbygget forstærker og højttaler, så alt afhænger af, hvad det tilsluttes! Er der nogen i denne kreds, som har gode erfaringer, som de gerne gi'r videre? Jeg søger råd fra aktive spillemænd - ikke sælgere!
På forhånd - tak!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-12 16:23

De små aktive Roland'er lyder godt. Og sammen med et stativ er de intet mindre end fremragende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-12 16:29

http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Keyboardamps

http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Akustisk+guitar+combo&brand=Roland

Sidste er mit valgt. Prøvede at optræde på sådan en. Lyder godt. Prisen ok. Fylder intet. Men få et stativ med, sådan den kommer op.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-12 17:29

Jeg må medgive 3773 at Roland laver nogle rigtig gode små forstærkere.
Denne
http://www.dba.dk/keyboardforstaerker-peavey/id-82523397/
har jeg brugt ude til el-klaver og keyboard ved siden af mit Hammond hvor den stod ovenpå Leslien, hvilket gav en rigtig god virkning.
Nu bruger jeg den ikke mere, så det var måske en mulighed til små penge
- jeg kan handles lidt med

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-12 19:18

Kender ikke Peavye'n. Men'øhh den ser rigtig og. Til el-guitar plejer Peavy at fremkomme med noget der er ret fedt. Der kender jeg dem.

Jeg ville nok tage et lyt på Myg´s peavy, eller smutte i 4-Sound.