/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ulovlig scooter 30
Fra : ara
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 07-06-12 19:18

Hej.

Min søn har en ulovlig scooter 30.

Han er idag blevet taget og det er første gang.
Lokalbetjenten tog min søn's og en anden scooter.

Han forlangte at få dem med og ringede efter Dansk Auto hjælp.
Regningen får drengene.

Kan han det, når det er første gang.

PS.Gider ikke indslag med hvor dumme drengene er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-12 19:36

Ja det kan han. Og regningen falder også helt korrekt til knægtene.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 07-06-12 19:38

Okay. Jeg mente bare at man selv måtte tage de ulovlige dele af, når det var første gang.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 07-06-12 19:40

Undskyld den er postet i en forkert gruppe.

Det forstår jeg ikke ;-(

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-12 19:48

Politiet fjerner de ulovlige dele. Din søn kan så hente de lovlige dele som samlesæt.

Hvis du vil skifte kategori, så kan du gøre det der, hvor du har skrevet dit indlæg.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 07-06-12 19:58

Så skulle den være flyttet.

Jeg er godt klar over at de tager de ulovlige dele.
Det var bare om han kunne ringe efter Dansk auto hjælp første gang de er taget.

Jeg spørger fordi jeg syntes at vores lokal sheriff bruger alt for meget tid på at fange de unge på scooter.
Vi har en tyvebande der dagligt bryder ind i folks huse. Måske han burde bruge lidt tid der.

Ikke sagt at det ikke er i orden at han tager de unge.

Han bruger iøvrigt selv betegnelsen "sheriff" om ham selv

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 07-06-12 20:02

http://www.sikkertrafik.dk/Paa-MC-og-knallert/Knallert/Lille-knallert/Boeder-og-straffe-for-lille-knallert.aspx

Har man ikke et rullefelt med, har politiet lovhjemmel til, på drengenes regning at få køretøjerne kørt til kontrol. Det er klart at finder man ikke at der er pillet, sker transporten på politiets regning. Da det så er den lokale sheriff, har han ikke haft et rullefelt i bagagerummet, og så åbenbart ikke haft mulighed for at tilkalde en kollega der har et rullefelt. Derfor alder man knallerterne på gården.

Næste gang de bliver nuppet bliver knallerterne også hentet, men der får de dem ikke igen.

Der er sådan set ikke sket ændringer på dette punkt, bortset fra at politiet har udvidet servicen og har fået transportable rullefelter. Og så konfiskerer man nu anden gang, mod tidligere ved tregangsforteelser.

Den med at pille tingene af på stedet, er en af politiets måder nogengange at"hjælpe" knægtene, da de så sparer Falck/Autohjælp regningen. Det har man også praktiseret altid, i de tilfælde hvor politiet finder det praktisk.

Man kan kun sige: Surt show, og så tage en snak med dem, og fortælle at næste gang rammer hammeren altså endnu hårdere.

Stramningen af bødestraffe og konfiskationsregler, er netop kommet fordi der jo herskede fuldkommen ustyrlige tilstande til sidst. Og knægtene var jo fløjtende med de småbøder der var før.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 07-06-12 20:07

Tak for svaret 3773.

Som jeg skriver er det helt fair at han snupper de unge på knallerter.

Jeg er bare sur over at han bruger alt sit krudt på det.

Har en ven som bor op og ned af det lokale værtshus. Her bliver der dagligt kørt en brændert hjem.
Hvorfor fanden står "klovnen ikke der" ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-12 20:10

Den med om strømerne skal fange den ene eller den anden slags lovovertrædere er jo altid farvet af om man selv er blevet snuppet for det ene eller det andet. Jeg finder da også færdselspolitiets nidkærhed irriterende (kører + 45000km/år). Og jeg irriteres da når de negler en for at køre en smule for hurtigt på motorvejen, når samtidig man kan observere tonsvis af hjernedøde idioter, der anvender håndholdt telefon.

Spørger du den gamle dame henne om hjørnet, er det muligt at hun finder knægtenes scooter-adfærd noget med generende i det daglige, end de sigøjnere der bryder ind. Og sheriffen har nok nakket dem på anmeldelse, eller er simpelthen faldet over dem. Det er frygteligt sjældent landbetjente kan magte ret meget mere end at bestille kørekort og pas.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-12 20:12

Drengene skal bare nøjes med at køre når der er bold i fjerneren. Så sidder stridserne på gården og gufler citronmåner.