/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Reklamer på pølsevogn
Fra : keyserzzz
Vist : 735 gange
20 point
Dato : 07-06-12 14:03

Hej
Er der nogen der kender reglerne for at have evt Steff Houlberg reklamer på hele sin pølsevogn, men sælge evt langelænder eller noget andet.
Kan Steff Houlberg kræve at få fjernet reklamerne på vognen.
Self kan de bede om det, men er der en lov der kan tvinge den pågældende vogn til det?
Mvh

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-06-12 14:07

Ud fra de oplysninger kan man ikke svare på dine spørgsmål.

Er det din egen pølsevogn?

Har du solgt reklameplads til Steff Houlberg?

Er det din egen vogn og du har solgt reklameplads til Steff kan du sælge hvad du vil i vognen.

vic200

Kommentar
Fra : keyserzzz

Dato : 07-06-12 14:14

Hej Tak for svar.

Det er min vogn, jeg har købt den som den ser ud nu gennem et bøbsbo, helt plasteret ind i Steff Houlberg reklamer.

Den står så på en fast plads, men jeg sælger ikke Steff pølser.
Grunden til at jeg spørger er at de har været forbi og krævet at jeg fjerner det, hvilket jeg også har tænkt mig, men ikke før jeg har en anden leverandør der sætter noget op.

De havde så sendt en gut ud for at fjerne det i dag, men jeg afviste ham og sagde de måtte vente, jeg blev så straks ringet op og truet med advokater og store regninger.

Så derfor vil jeg bare gerne vide om der er en lov som siger jeg ikke må ha deres reklamer på vognen.

Mvh

Kommentar
Fra : keyserzzz

Dato : 07-06-12 14:15

dødsbo self :0)

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-06-12 14:20

Du skal da ikke reklamer for et firma som ikke betaler for det.

Jeg tror ikke du bare kan reklamere for et firma uden det er aftalt med dem. De har ret til at få det fjernet. Jeg kan ikke bare sætte KØR FORD på min Peugeot. det vil Ford da selvfølgelig ikke have.
Det skal nok stå et eller sted, men hvor du skal lede efter det ved jeg ikke.

vic200

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-12 14:24

Hvad hvis Du køber lidt af dem......medmindre de forlanger i den forbindelse at alt andet skal fjernes.

Kommentar
Fra : keyserzzz

Dato : 07-06-12 14:50

Det er nu bare blevet et princip for mig.

Det har hele tiden været min mening at fjerne det, men efter at de truer med advokater og regninger er jeg blevet på tværs

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-12 15:11

Det er ulovligt at reklamerer for et registreret varemærke uden tilladelse, derfor er de i deres gode ret, til at kræve reklamerne fjernet

http://www.rettigheder.dk/index.php?action=trademarks&gclid=CJfVub-ZvLACFYQXzQoduhpymw

http://www.rettigheder.dk/index.php?action=wizard1

Godkendelse af svar
Fra : keyserzzz

Dato : 07-06-12 15:36

Tak for svaret Nordsted1.