/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan man søge tekst i forsvunden fil?
Fra : cristian2
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 06-06-12 11:07

Jeg skrev en fil i går i Word 2000 (jeg har Win7) som er forsvundet for mig. Jeg skrev i et tidligere dokument, som jeg havde liggende - men som jeg ikke kan huske navnet på. Jeg har dele af den ordrette tekst, som jeg har skrevet i filen, foran mig. Er det muligt at søge efter filen på min pc ved at søge efter tekst-stumper inde i filen (da jeg som sagt ikke husker filens navn)?

I givet fald - hvordan gør dej det?

Er der en måde, så jeg ikke samtidig skal søge alle installationsfilerne igennem, hvorved den vel må tage flere dage?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-06-12 11:10
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-06-12 11:12

Eller prøv at åpen Words og kig under histori/ sidst åbnede filer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-06-12 11:16

Søgning efter tekstindhold alene ,kan være langvarig og besværlig , hvis du har meget på komputeren og ikke kender filnavnet.
prøv først at åbne word. Afhængig af indstillinge vil du måske når du er inde i wors og vil åbne en fil derfra få tilbudt den sidste du arbejdede med eller et udvalg af de sidste. Man åbner filer i word via et ikon oppe i venstre hjørne.

hvis der ikke duer skal du ved søgning nøjes med at lede efter wordfiler. søg på *.doc.

fornuftige mennesker har alle wordfilr i en enkelt mapper eller nogle få eftr emne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-06-12 11:20

Det kan du godt, du skal dog ikke kigge på monore's billede, det er taget på en XP maskine.

For at være sikker på du kan søg på indhold skal du lige gå ind i indekseringsindstillinger og videre ind i avanceret indstillinger og så klikke på fanebladet "Filtyper" og så vælge "Indekser egenskaber og filindhold", klikke OK, ind i avanceret indstillinger igen og så skal du vælge og genopbygge.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 06-06-12 11:33

Mange tak for hjælpen. Den er desværre ikke tilstrækkelig, da jeg ikke er så rutineret i anvendelsen:
Nomores billede er fra en XP, og "histori, sidst åbnede filer" kan jeg ikke finde noget sted?
Jeg skal ifølge transor skrive "*.doc" - men hvor?
Webnoob henviser til "indekseringsindstillinger" - men hvor finder jeg det?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-12 11:38

Du skal klikke på windows logoet nede i venstre hjørne, lige under "Alle programmer" skal du så skrive indeksering og så kommer den helt af sig selv i toppen taf boksen og du skal bare klikke på den.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 15-06-12 09:19

Tak for svaret webnoob.