/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af profilstørrelse
Fra : Rønnenkamp
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 05-06-12 22:24

Hvem kan hjælpe?

Jeg har Windows XP på min gamle bærbare - og der er pludselig kommet en "advarsel" om, at min maksimale profilstørrelse er overskredet - og computeren kan ikke lukkes ned, før der enten "slettes eller gemmes filer af min profil til netværket"!

Den maksimale profilstørrelse er 20.000 KB og den nuværende profilstørrelse meddeles at være hele 157.789 KB - så man kan da roligt sige, at "den er overskredet".

Jeg har søgt i "hjælp" og prøvet at finde et "sted", hvor den maksimale profilstørrelse kan ændres, men indtil nu uden held. Jeg kan godt finde profiler under diverse "Applications data", men jeg tør da ikke slette noget der.

Kan nogen give mig et god råd? Jeg vil helst blot sætte den maksimale profilstørrelse.

Med venlig hilsen
Rønnenkamp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-06-12 08:00

Du kan starte med at køre Diskoprydning, det kan frigive lidt plads. Programmet ligge på følgende sti.
Alle programmer -> Tilbehør -> System værktøjer -> Diskoprydning.
Når du har startet programmet så søges der efter diverse filer som kan slettes, når du så kommer ind så er der 2 faneblade som du kan forholde dig til. Det første er Diskoprydning, der skal du bare sætte flueben i alt.
http://peecee.dk/upload/view/369589
Derefter kigger du på det andet faneblad, Flere indstillinger, der skal du klikke på "Ryd op..." under Systemgendannelse.
http://peecee.dk/upload/view/369590
Når der er ryddet op i systemgendannelser sp skal du klikke på OK på det første faneblad.

Når du så er færdig med at bruge Diskoprydning, så skal du gå ind Tilføj/Fjern programmer og se om der er nogle programmer du kan afinstallere, når du har gjort det så skal du tage et kig på dit skrivebord og se om der er nogle dokumenter og genveje der kan flyttes eller slettes. Til sidst skal du kigge i din internet browser om der er nogle favoritter du kan undvære.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:09

Halloooo!!!