/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hjællllllp til enligfar
Fra : Enligfar86
Vist : 438 gange
20 point
Dato : 05-06-12 18:20

Hejsa

Håber i kan hjælpe mig, Nu står det sådan til at mig og min X er gået fra hinanden og vi har et fælles barn på 5 månder, vi er så blevet enig om at Lille Mikkel skal blive ved sin mor og jeg skal flytte men da vi fik indskudet i den lejlighed var det fra Kommunen.. nu skal jeg søge om et lån hos kommunen.. (INDSKUDSLÅN KAN MAN KUN FÅ 1 GANG.NÅR DET ER BETALT UD KAN MAN FÅ ET NYT)
Tager de så min indskuds gæld og smider over min Xs Gæld så jeg er fri og kan søge et nyt lån,

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-06-12 18:28

Spørg kommunen, så får du det rette svar

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 05-06-12 18:28

Nej du hæfter da stadig for halvdelen af lånet.

vic200

Kommentar
Fra : Enligfar86

Dato : 05-06-12 18:40

Det kan jeg bare ikke se hvorfor jeg skulle gøre det...
Når jeg flytter og hun bliver pga vi har en lille. Så får hun mine penge når hun flytter også...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-06-12 19:21

vic200 har ret. Står du som "medindehaver" af lejligheden,og dermed også "medunderskriver" af lånet. Hæfter du selvfølgeligt også. Eneste chance er,at din X vil "købe" lånet.

Kommunen er jo i princippet,ligeglad med om du benytter lejligheden,eller bor i et skur i gården.

Enhver underskrift er bindende,hvis man er myndig.

M.

Kommentar
Fra : Enligfar86

Dato : 05-06-12 19:25

Okiii jeg må snakke med dem imorgen...

Og er det rigtig, Er det ikke en god regering vi har :)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-06-12 19:37

Citat
Og er det rigtig, Er det ikke en god regering vi har :)

Jo,jeg synes faktisk,den er "lidt for god".
Ikkke for tidligt,der bliver strammet op.Så folk måske lærer at ta`ansvar for eget liv.

Der bliver jo ikke ved med at være skatteydere nok,til at dække den her "Ta`selv bord".
Det er heldigvis ved at gå op for denne her regering også.

Man kan finde ud af at sætte børn i verden..... men det økonomiske....må det offentlige klare.

M.

Kommentar
Fra : Enligfar86

Dato : 05-06-12 19:39

Jeg Håber så meget på du selv kommer i den grund som jeg lige er kommet i...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-06-12 19:50

Citat
Jeg Håber så meget på du selv kommer i den grund som jeg lige er kommet i...

Det skal du nok ikke regne med jeg gør. Jeg har nemlig prøvet at planlægge en smule.

Og hvis du måske har en anelse om,at jeg nok er en af "de rige svin",kan jeg berolige dig med,at jeg siden 1992,har oppebåret en månedlig indkomst af ca. 7000 kr pr. mdr.

Men prøver at sætte tæring efter næring.Et "råd",jeg hellere end gerne vil gi`videre.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-06-12 22:19

Du skal sørge for at i får fælles forældremyndighed, så er du meget bedre stillet med hensyn til hjælp fra kommunen. For så har du jo din søn hos dig med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : Vinni89

Dato : 06-06-12 15:58

Som min bank sagde til mig da jeg ville ud af mit forhold. i må blive sammen indtil huset kan sættes til salg, og i jeres tilfælde indtil at du har til indskuddet til en ny lejlighed..
Nej det mener jeg bestemt ikke fordi det er sku svært at blive sammen når man ikke elsker hinanden mere..
Har du ikke noget familie du kan være hos indtil du har sparet sammen til indskuddet?
I dette tilfælde må alle midler tages i brug.
Har selv været der så ved hvor svært det er.. men held og lykke med det.