/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fjerne tid og dato angivelse på videokli
Fra : Lufc67
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 04-06-12 22:53

Hej

Jeg har nogle video klip, hvor tid og dato dels er helt forkert (fordi jeg ikke havde fået indstillet inden optagelsen), dels fylder meget i billedet, når jeg afspiller dem i Windows Media Player.

Hvordan fjerner jeg dem? Hvis det er muligt.......

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 04-06-12 23:20

Hej Lufc67

Du kan desværre ikke fjerne tid og dato hvis de er integreret i video-filen... Men du kan klippe tid og dato væk med redigeres/video program...

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 05-06-12 11:42

Hej McBobo

Okay. Kan du anbefale et nemt, gratis, redigeringsprogram?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-06-12 13:02

Hej Lufc67
Nu er det ved at være lang tid siden jeg har leget med disse programmer. Der er nok andre her på Kandu der kan komme med et bedre bud..... Men har fundet et par program som måske kan hjælpe dig på vej efter hvad du søger....

Du skal havde et program som kan "klippe, trimme" (crop, trim) din video-fil.
Hvis du ser på dette links, billede 2 "Edit AVI videos (Optional)" Kan du se at man kan tilpasse/skære noget af billede væk ved brug af klippe værktøj.... Du skal havde tilpasset din video-fil så man skære tid og dato væk....
Herefter er det bare at konverter filen til ønsket format m.m..

http://www.aimersoft.com/how-to-burn/convert-avi-to-dvd.html

Et andet program kunne være dette.....
http://www.brosvideo.com/guide/avi-to-mp4.html

Der findes 10.000 af disse programmer, man må bare søge og prøve sig frem..... Nogle er bedre en andre..... Det er især billede kvaliteten efter konverteringen at nogle programmer halter efter...
Man må bare prøve sig frem..... Held og lykke

McBobo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-06-12 09:11
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 07-06-12 01:51

Hvad nomore er inden på med at du godt kan fjerne tid og dato..... Jo det kan godt lad sig gøre ved hjælp fra programværktøj som fjerner logoer/watermark m.m.. Men det er kun en form for viskelæder og man kan se en sløret skygge bagefter. Det svarer til at bruge et viskelæder midt på et billede..... Så hvis du vil havde det helt væk, så skal video-filen skæres til... Ulempen ved tilskæringen er at man mister noget af billedrammen/billede og ved fjernelse af tid og dato med viskelæder..... Er valget dit Lufc67

Jeg selv fortrækker tilskæringen.... Det ser flot ud mens den anden måde bliver som udgangspunktet.
Hvordan fjerner man...........

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 07-06-12 02:00

og lige en sidste ting, jeg har glemt i farten......
Hvis tid og dato er en tekst-fil lige som en undertekst, så er der mulighed for at fjerne teksten..... Man konverter bare video-filen uden tekster....
Men tror den er integreret i selve billedfilen......

McBobo