/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
uddannelse som automek på euc syd
Fra : 190e
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 04-06-12 12:17

vores datter er under udd. på euc syd åbenrå som automek. på h2, hun er lige blevet opereret og fået fjernet galdeblærer og var sygemeldt i 14 dage, pgra. af dette vil skolen nu smide hende ud fordi de siger hun har for meget fravær kan de virkelig dette på den baggrund.

håber nogen kan hjælpe.

190e.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-06-12 12:26

Det lyder ærligt talt som en misforståelse et eller andet sted i systemet.

Tag kontakt til http://www.uu-aabenraa.dk/ og få en nærmere afklaring - en lægeerklæring eller lignende skulle da kunne oplyse problemet.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-06-12 12:28

Om UU - Aabenraa
Ledelsen af UU-Aabenraa

Leder: Svend Otto Jensen, tlf.: 7376 7537, e-mail: soj@aabenraa.dk

Souschef: Christian Rasmussen, tlf.: 7376 7308 , e-mail: ncr@aabenraa.dk

Det overordnede administrative og faglige ansvar for UU-Aabenraa er placeret i Børne- og Skoleforvaltningen i Aabenraa Kommune.

UU-lederen refererer til den skoleansvarlige, der i samarbejde med UU-lederen udstikker de overordnede og generelle retningslinier for opgavevaretagelsen.

Overordnet opgaveløsning i UU-Aabenraa

UU-Aabenraa løser sine opgaver vedr. vejledning af elever i grundskolen på de respektive folkeskoler.

UU-Aabenraa løser sine opgaver vedr. vejledning af de 16-25-årige dels fra centralt placeret kontor i Aabenraa (den centrale enhed), dels fra lokale kontorer i de andre byer (de decentrale enheder).

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-06-12 14:22

14 dages sygefravær er jo ikke meget på en automek.-uddannelse, men hvis hun har haft meget fravær inden sidste sygemeldingsperiode kan det måske sammenlagt være for meget.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-06-12 15:27

Er det ikke lovlig fravær, når det er pga. sygdom.....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-06-12 15:34

Alt fravær inkl. sygdom, session, busforsinkelser, lægebesøg mv. udenfor de planlagte ferie- eller fridage opfattes som ulovligt.

Skolen har fastlagt grænsen for det højst tilladte fravær til 10 %, dog må fraværet i et enkelt fag ikke overstige 20 % uanset det samlede fraværsprocent.

Kopieret herfra:

http://www.eucsyd.dk/Vis.aspx?id=30428

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-06-12 15:42

Længerevarende sygdom

Hvis en elev er syg i mere end to uger, kan skolen forlange at se en lægeerklæring som dokumentation for sygdommen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-06-12 16:41

Citat
.............og var sygemeldt i 14 dage, pgra. af dette vil skolen nu smide hende ud fordi de siger hun har for meget fravær kan de virkelig dette på den baggrund.

Hvis hun overskrider 10% reglen eller 20% reglen, ja så kan de.
Husk lige at for sent fremmøde også tæller, men check lige på fronter hvad hendes fraværsprocent er.

Bemærk også lige følgende passus i reglerne:
Citat
I tilfælde af en længevarende og dokumenteret sygdom eller en anden alvorlig begivenhed, der er medvirkende til, at den fastlagte fraværsprocent er overskredet, er afdelingen klar til at yde den nødvendige hjælp med lektier, opgaver eller lignende, enten igennem en direkte kontakt eller via IT mulighederne, der er til rådighed. Skolen kan kræve dokumentation for længevarende sygdom i form af lægeerklæring, som betales af eleven, hvis ikke andet er aftalt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-12 17:06

Det kan blive svært for din datter at følge med, efter et par ugers fravær, så mon ikke skolen vil foreslå hende, at tage det sidste modul om igen, ( i stedet for at stritte hende ud) det vil nok være den optimale løsning for hende.

Rigtig god bedring til din datter

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 04-06-12 17:34

hun har en gennemsnits karakter på 39 på de 4 prøver indtil nu altså 8,25 i gennemsnit
og selvfølgelig har hun læge erklæring, hun blev opereret på esbjerg central sygehus.

190e

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-06-12 17:57

Uanset hvad, ville jeg nok tage direkte kontakt til skolen eller dens ledelse og få en fornuftig snak og en forklaring på hvor og hvad problemet er.

Det hjælper jo ikke en pind på nogen ting hvad vi mener her i Kandu hvis skolen har en anden mening om tingene!