/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gåsebiller
Fra : 1249
Vist : 800 gange
200 point
Dato : 03-06-12 13:17

Hej alle

Min have er befængt med gåsebiller i et omfang som jeg ikke tidligere har oplevet, de findes i sværme i lighed med myggesværme en lun sommeraften.

Har nogen af jer erfaringer i den retning, jeg hører gerne fra jer, dette er alvorligt, jeg kan se for mig, hvordan min græsplæne bliver maltrakteret til næste forår.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-12 13:27

Du kan læse om udryddelse af gåsebiller her

http://www.skovudstyr.dk/G%C3%A5sebiller.6123.aspx

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 210 point
Dato : 03-06-12 13:59

Eller her :

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/skadedyr/499.html

Eller hundrives af andre steder...

GOOGLE ER DIN VEN...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-06-12 14:18

de skal druknes. men hvis man bare har vandforsyning gennem vandur, er det jo ikke ligefrem en billig løsning

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-06-12 15:19

Har set problemet før, hun kom dem til livs med have vanderen.
Men ja, vand koster jo..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-06-12 20:07

og endnu et middel

http://www.bayergarden.dk/da/Aktuelt/Gasebiller.html

http://www.idenyt.dk/Haven/Haven-i-ovrigt/Gasebiller-kan-odelagge-grasplaner-32809
Jeg har taget et fuglenet, som dem man bruger til at lægge over jordbær og frugttræer. Det lægger jeg ud over pletten med gåsebiller og sætter den fast med nogle pinde i kanten, så den ikke flyver væk. Jeg har sørget for, at pletten bliver holdt lidt fugtig, for så spirer græsset hurtigt igen og sætter sig fast allerede når billerne er væk, og de er væk i løbet af et par uger , hvorefter nettet kan fjernes og græsplænen er stadig fin. ...................................

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 03-06-12 22:40

Tak for svaret netop. Tak for oplysningerne.
venligst 1249

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-06-12 23:01

Så møj velbekomme...

Håber du kommer af med de ubudne gæster.

venligst netop