/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til at søge i polen/ fam. Szwetka
Fra : bodillouise
Vist : 1083 gange
200 point
Dato : 31-05-12 19:46

Jeg er ret ny i slægtforskning, har dette problem :
Min farmor (Aniela) forældre kom til DK i 1913. De kom fra Polen for at arbejde i landbruget.

Aniela's far Eras Szwetka.
Født 21-08-1888. Fødeby Lapsyen, søn af Mikael og Katrine Szwetka

Aniela's mor Marie Szwetka (pigenavn Szczupat) født 25-05-1892. Fødeby Markrzyska, datter af Adalbertus og Magdalena (født Gaczot)

Hvor kan jeg søge ? Jeg har læst at mange kirkebøger i bl.a . polen er "gået til".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-12 22:23

Mærkeligt har mormonerne ikke din familie i Polen, prøv først her via slægtninge i USA:

http://www.linkpendium.com/genealogy/USA/sur/surc-S/surc-Szw/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-12 22:26

Nu kan jeg ikke polsk, men her er din familie nævnt blandt polske slægts forskere:

http://genealogia.com.pl/genealogia/nazwiska/nazwiska_s.htm