/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor forsvinder familien hen?
Fra : 2601
Vist : 1901 gange
400 point
Dato : 30-05-12 10:22

Jeg har en familie Frederik Christian Mohr og hustru Ane Marie f. Hansen der har 3 levende børn.
Folketælling - 1860.
Samtlige personer i husstanden
Randers, Djurs Nørre, Ginnerup, ??, 13,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Fredrik Christian Mohr 30 Gift Proprietair huusfader Levring Sogn Skanderborg Amt (Viborg Amt)
Ane Marie Mohr født Hansen 29 Gift Hans kone Nebel Sogn Skanderborg Amt
Christiane Jensen 18 Ugift Huusjomfrue Veilby Sogn Randers Amt
Jens Nielsen 45 Gift Røgter Heri Sognet
Christian Christensen 20 Ugift Tjenestekarl Veilby Sogn Randers Amt
Andreas Pedersen 19 Ugift Tjenestekarl Thøstrup Sogn Randers Amt
Kirsten Marie Nielsen 22 Ugift Tjenestepige Glesborg Sogn Randers Amt
Pouline Margrethe Pedersen 21 Ugift Tjenestepige Svendborg
Ane Jensen 21 Ugift Tjenestepige ??

Folketælling - 1880
Samtlige personer i husstanden
Randers, Galten, Haslund, Teppestrup i Haslund Sogn, 74 (8),
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Christian Mohr Gift Højbjerg Sogn Viborg Amt
Ane Marie Mohr født Hansen Gift ??æbøl Sogn Skanderborg Amt
Mariane Caroline Mohr Ugift Dalbyneder Sogn Randers Amt
Jørgen Vilhelm Mohr Ugift Dalbyneder Sogn Randers Amt
Johannes Mohr Ugift Dalbyneder Sogn Randers Amt
Laura Marie Jensen Ugift Randers
Niels Petersen Rasmusen Ugift Vium Sogn Viborg Amt

Jeg har søgt i Haslund Sogn, men der er børnene ikke konfirmeret og forældrene ikke døde ligesom de ikke optræder i afgangslisten.
Jeg kan ikke finde nogle ag børnene eller forældrene.

Nogle der kender til denne familie??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-12 10:33

Her er den sidst døde Mohr jeg finder hos mormonerne:

Karen Margrethe MOHR (AFN: 84HG-S5) Event(s)
Birth: 15 Sep 1865
Horning, Randers, Danmark
Christening: 26 Dec 1865
Horning, Randers, Danmark
Death: 30OKT1935
Randers, Randers, Danmark
Burial: 3 Nov 1935
Randers, Randers, Danmark

Parents
Father: Christen MOHR (AFN: 84HH-1B) Family
Mother: Mette SORENSDATTER (AFN: 84HH-2H)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-05-12 11:00

Til svendgiversen

Må jeg sige dig tak for hjælpen.

Jeg har vedkommende. Det er kun Frederik Christian Mohr og hans familie jeg savner.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-12 14:50

Det var noget jeg lige fandt inden jeg skulle til golf,

men kender du:
http://www.vagn-chr.dk/phpGedView1/famlist.php?show_all=yes&surname_sublist=no

måske er det dig?
så undskyld, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-12 15:14

Da de fleste børn er født i Dalbyneder Sogn kunne du jo lægge et link ind her:

http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=816

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-12 15:29

Lidt uden for emnet, kom jeg som gammel matematiker, til at tænke på Mohr s cirkel

her er lidt til din scrab bog: http://da.wikipedia.org/wiki/Georg_Mohr

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-12 15:34

De fleste af børnene er jo født i Dalbyneder,

prøv eksempelvis i MSN search at skrive:

+Dalbyneder +Mohr

og du får 132 svar...

Du kender sikkert de fleste men der kan være nye?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-05-12 16:00

Til svendgiversen.

Må jeg sige dig mange tak for det tilsenste.

Desvære så er Jørgen Mohr ikke fra min slægt og linget http://www.vagn-chr.dk/phpGedView1/famlist.php?show_all=yes&surname_sublist=no er ikke mig og ingen af personerne kender jeg.

Med venlig hilsen og god golf tur.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-12 16:23

Tak jeg er kommet hjem,

lige en sidste fra mormonerne:

MARIANE CAROLINE JOHNANNE MOHR Birth: 29 NOV 1865

Christening: 13 MAY 1866 Dalbyneder, Randers, Denmark

Parents:
Father: FREDERIK CHRISTIAN MOHR Family
Mother: ANE MARIE HANSEN

Og så, nogle Mohr børn hedder Mohrsen, har du søgt på disse for de yngre Mohr?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-05-12 17:05

Til svendgiversen.

Det var da godt du kom hjem for nu regner det så det styrter ned uden for mit vindu.

Tak, men jeg har alle børnene. Det er mærkelig at hunikke er konfirmeret i Haslund Sogn og det er der heller ikke nogle af de andre børn der er.

Jeg har nu igen set FT 1890 i Haslund Sogn igennem og der er familien ikke.
I nygårds sedler står der ikke noget om Familien efter 1860.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-05-12 11:34

http://www.politietsregisterblade.dk/
Hans Fred. Emalnuel Mohr, født i Dalbyneder d. 00-00-1864. Stilling: Cand.pharm. ,Fotograf

Ægtefælle: Dagmar Anthonie Mohr, født i Hillerød d. 04-01-1871.
Barn: Asta Mohr, født i København d. 20-12-1892.
Barn: Paula Mohr, født i København d. 06-05-1897.
Registreret i station 9 (Valby), filmrulle 0006

Han har de samme forældre som du søger
AO Dalbyneder 1835-1868 opslag 24 (født 1861)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-05-12 17:51

Til Modersvilje

Må jeg sige dig tak for det nye barn. Jeg mente nu at jeg havde dem alle.

Jeg vil nu se efter hvornå han er døbt og hvor komfirmeret.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-05-12 19:28

Et barn i Kbh. i 1885
Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Dosseringen, No. 46, Matrikel 246, 3. Sal Th, 8, FT-1885, C2830
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Augusta Helene Elisabeth Krebs 59 Enke Husmoder Pensionistinde Norge
Aage August Krebs 21 Ugift Søn Stud. med. Kjøbenhavn
Magdalene Nicolai Wiegelou 29 Ugift Logerende Lærerinde Flensborg
Marian Karoline Johanne Mohr 19 Ugift Tyende Dalby Nedre, Randers Amt

mvh
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-05-12 20:29

Asta Mohr, født i København d. 20-12-1892
døbt i Trinitatis 1892-1896 opslag 195 nr. 153

Jeg har lidt svært ved at læse den, men F.C. Mohr(frafar?) er med
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-05-12 21:31

Til Modersvilje

Må jeg sige dig tak for din store hjælp. Det er da lidt mærkeligt at hun er tjenestepige i København når hendes far er Propritær.
Nå der er jo så meget som man ikke ved.

Faderen må så leve i 1892. Jeg må se på dåben om jeg kan finde ud af hvor han bor hvis ellers præsten skrev det.

Hans Frederik Emalnuel Mohr står ikke i den Kraks Blå Bog så nu må jeg se i bogen over fotografer og Cand.pharm

Med venlig hilsen..

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 400 point
Dato : 31-05-12 22:15

Her er lidt rod at læse på

Ole Hesagers database
www.objektiv.dk/hesager/database.html
01-02-1930, 29-11-1861, M, 1215, Mohr, (Hans Frederik) Immanuel, ST. Kongensgade 21 / Sølvgade 86, København, Beskrevet i B. Ochsners bog.

Danske Fotografer fra 1860 til 1920, som fremstillede visitkortbilleder
www.objektiv.dk/.../Danske%20Fotografer%20fra%201860%20til%...

Mohr, (Hans Frederik) Immanuel. ST. Kongensgade 21 / Sølvgade 86. København. 1307.

Mvh
Modessvilje

[PDF]

Gudbjerg Kirkebog – Begravede 1863-1874

www.gudmelokalarkiv.dk/.../Gudbjerg%201863-1874%20Doede.pd...

Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
Gaardmand Hans Andersens Barn i Ellerup. 2 Mdr. 164-11 ... Husmand Hans Pedersens Søn paa Lakkendrup. Mark ..... Husfæster Hans Frederik Mohrs Enke i ...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-06-12 10:02

https://www.kulturarv.dk/kid/VisKunstner.do?kunstnerId=33666

Kunstner: Immanuel Mohr
Oplysninger fra Kunstindeks Danmark

Navn: Mohr, Immanuel
Født: 1961 Død: 1930 Titel: fotograf, cand. pharm. Køn: - Nationalitet: danskVirkested:

Værker af kunstneren på danske museer [2]

MVH
Modesvilje

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 01-06-12 10:31

Hej Modessvilje

Vi kommer nok ikke vidre. Må jeg sige dig tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-06-12 20:12

Hej Modessvilje.

Så fandt du hvor F. C. Mohr var. Ved Asta´s dåb står der:
"
Particulier F. C. Mohr
Adelgade 30

"

Så nu vil jeg se i FT 1891 om han er her.

Er han det må han være død i København eller på Frederiksberg.

Med venlig hilsen.