/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke starte acer pc op
Fra : hightowernr1
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 29-05-12 17:24

Jeg prøver lige at hjælpe en ældre herre med hans Acer Extensa 7230.
Når den skal starte op, beder den om at trykke F2. Derfra ved jeg ikke lige hvad jeg gør.
Jeg vil gerne lave en recovery, men er der en der kan guide mig?
når jeg går i F2. Står der Setup Utility og jeg kan vælge:
Information
Main
Advanced
Security
Boot
Exit
Han kører Windows vista

Kommentar
Fra : vi54dk

Dato : 29-05-12 18:04

hej her er en side jeg tore er god til dig http://www.home-pc-help.com/biossetuputility.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-12 18:12

Hvorfor trykker du F2? Der står jo ikke at kan SKAL.
Er der en fejl på skærmen som siger man skal trykke F2 eller er der en anden grund til du mener du skal ind i BIOS?

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 29-05-12 18:59

Den giver mig en mulighed for at trykke F2 når jeg starter den har nogle sek til dette. hvis ikke jeg gør dette, bliver der sort skærm og cursor står bare og blinker.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-12 19:14

Det er harddisken der MÅSKE er stået af. Prøv evt. og tag harddisken ud og sæt den i igen. Ellers kan du også gå ind på følgende side og downloade et diagnostik tool fra acer.
http://helpdesk.acer.com.au/usbtool/2/

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 29-05-12 19:32

Jeg ser lige på det senere eller i morgen, så vender jeg lige tilbage.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 29-05-12 19:35

hvis harddisken er stået af, og jeg skifter den, er det så korrekt, at jeg skal have et ny windows styresystem:-/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-12 20:03

Du skal ikke have et nyt, du kan sagtens bruge samme Windows Vista dvd. Har du ikke den, så skal du ud og købe en ny.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 29-05-12 20:08

jeg forstår ikke helt hvad jeg skal bruge dette til:-/

diagnostik tool fra acer. har hentet programmet...men hvordan bruger man det mon?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-12 21:30

Du skal følge guiden til at installere det på en USB-nøgle, så skal du boot fra USB-nøglen så du kan test hardwaren i computere, er der nogen så vil du få en besked om det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-05-12 22:03

Citat
Jeg vil gerne lave en recovery, men er der en der kan guide mig?
når jeg går i F2. Står der Setup Utility og jeg kan vælge:

Står den til BOOTE fra dvd eller HD
F2??
Hvis du har skiven med Vista, er det bare sætte den i drevet og lade den køre færdig =
MED DVD som første BOOT - DEVICE
Klik på????? se her hvilke knapper du kan bruge http://www.michaelstevenstech.com/bios_manufacturer.htm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-05-12 22:08

Citat
hvis harddisken er stået af, og jeg skifter den, er det så korrekt, at jeg skal have et ny windows styresystem:-/

NEJ
Så længe du har en LICENS til den, kan du hente den fra nettet eller mig? gratis
der er IKKE EN der vil brokke sig........eller.

Citat
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-12 20:03

--------------------------------------------------------------------------------
Du skal ikke have et nyt, du kan sagtens bruge samme Windows Vista dvd. Har du ikke den, så skal du ud og købe en ny.

Ellers smid en XP PRO på maskinen,

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 29-05-12 22:10

tror bare jeg har konstateret at det er hardisken der er smuttet Og nej har ingen skiver, havde regnet med at recovery via pcén...men kan bare ikke gøre noget. Jeg kan se usb-nøglen, men kan ikke boot fra den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-05-12 22:12

NB: når jeg klikker F2 kommer jeg også ind i BIOS (gammelt bundkort)
VED OPSTART altså, tror du skal se dine Bios´ indstillinger efter.

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 29-05-12 22:40

Tak for svaret webnoob. det er harddisken der er færdig, så må jeg lige høre om han vil have en ny sat i, eller det er en ny pc