/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
av mit haleben
Fra : bublebee
Vist : 1061 gange
100 point
Dato : 27-05-12 21:32

jeg har her på det sidste fået problemer med mit haleben, hvis jeg f.eks har siddet og ammet eller bare siddet ned i en halv times tid, så får jeg ondt i mit haleben. Kan næsten ik komme op og stå igen fordi det gør så ondt. Og så går der et stykke tid før jeg kan sidde igen.

Hvad kan det do være ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:45

Ikke for at forstyrre din AMNING......MEN
kunne det tænkes, at du har knækket din hale???
Jeg har selv problemet, og det SAT__S ondt
Og er det omkring en fødsel så er det MEGET muligt, DU INTET har kunne mærke
før LANG tid efter, mit brokker sig = særdeles kraftigt og de private dele
begynder at sove = dette er en skade jeg først begynder at mærke
efter knap 40 år.
http://illvid.dk/spoerg-os/kan-mennesker-have-hale
SE DEN NEDERSTE KNOGLE
http://www.sundhedslex.dk/haleben.htm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:49

NB: mener at lægen/ rne kan fjerne ''stumpen'' uden nogen for for ubehag (Lokalt)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-05-12 21:49

Sikkert eftervirkning fra fødslen. Prøv at sidde på en badering, når du ammer, måske det kan hjælpe.

Bliver det ved, skal du tale med din læge!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:51

Hvis du vil ?????? undersøge dig selv nærmere
så en finger på i R_____ og vrik med den (det burde den IKKE kunne = løs tand)
kan du mærke det gør ONDT = så er der noget galt

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-05-12 21:51

Citat
kunne det tænkes, at du har knækket din hale???

- ja, det er såmænd meget muligt, det er ikke usædvanligt at brække halebenet under en fødsel.

Mange har problemer/smerter omkring halebenet efter en fødsel.
Jeg vil anbefale dig at kontakte din læge eller en kiropraktor.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-05-12 21:54

det er 8 mdr siden jeg fødte
det her startede for ca 1 mdr siden og er blevet værre og værre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:54

Og få det endeligt fjernet - før du sidder om MANGE år og har flere problemer,
Det var hvad jeg kunne byde på

Go* Pinse/ amning

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-05-12 21:54

det er 8 mdr siden jeg fødte
det her startede for ca 1 mdr siden og er blevet værre og værre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:56

Mit er som skrevet snart 40 år gammel.....?

Men gå til Lægen, han ved det = bedre end kan-du......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:58

Årsager til skader på haleben

De fleste halebensskader (coccygodynia) opstår som følge at et direkte slag på halebensområdet. Følgende kan være årsager til skader på haleben:

•Et fald i siddende stilling – typisk mod en hård overflade. Dette er den mest almindelige årsag til skader på menneskers haleben.
•Et direkte slag på halebenet – f.eks. i forbindelse med kontaktsport.
•I forbindelse med fødsel ses ofte skader på kvinders haleben.
•Gentagende belastning af- eller friktion mod halebenet (f.eks. ved cykling eller roning) vil typisk medføre en skade.
•Forstuvning af halebenet, som skyldes at ledbåndene (ligamenterne) forstrækkes eller overrives helt eller -delvist. Læs evt. mere i artiklen forstuvet haleben
•Sjældne årsager: bensplinter, en nerve i klemme, komprimering af nerverødder, skader på andre dele af rygsøjlen, lokale infektioner (betændelsestilstande), cyster eller knuder.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-05-12 22:04

Ok ja så ku det da godt være i forbindelse med fødslen.
Må nok prøve at ringe til lægen tirsdag for det bliver værre og værre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 22:39

Citat
Ok ja så ku det da godt være i forbindelse med fødslen.
Må nok prøve at ringe til lægen tirsdag for det bliver værre og værre

Ikke da for min/ andres skyld.......
Men der kan gå så meget galt når man ikke kan mærke???????
andet en et NYT medlem af familien på vej ud ....... =
Og det var en vittighed = har aldrig set smukke (møj-unger)
Jeg fik et spark i ?)=/T% og først flere år efter var symptomerne der...

På tv/ film er de altid vasket og / sikkert ikke deres egne (helt sikkert ikke)
især ikke når der kommer et forkert ''mærke'' ud for neden

Be Appy og PØJ med det hele.....
Ifølge P Thiesen skal vi have flere unge mennesker