/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Virker det
Fra : nomore
Vist : 1097 gange
20 point
Dato : 27-05-12 10:13

http://weboil.dk/product.asp?product=7
Nogen der har prøvet dette, og virker det efter hensigten

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 13:25

Ikke til megen hjælp!

Kender ikke en pind,til dette produkt. Men jeg har atid haft stor respekt,for disse tilsætningsmidler til sin motor. Forstået på den måde,at jeg IKKE tør bruge dem. Jeg mindes også FDM,stærk har frarådet det: Brug istedet en kvalitetsolie.

Jeg kan da godt se,på linket,at der er en vis forbedring i kompressionsmålingerne. Men at man kan få en nyrenoveret motor,ud af det,er jeg lidt skeptisk over for.

Næsten for godt til at være sandt...... det kommer ikke i min bilmotor.

I tidernes morgen,havde jeg en Renault R8 Gordini. For at være go`ved den,gik jeg op i en dyrere olie. (Rensende).Det resulterede i,at fra denne dag,blinkede olietrykslampen konstant,når bilen stod i tomgang.

M. "Iholdt" en sund skepsis.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 14:08

Ved heller ikke hvad jeg skal tro, men det Tyske TUV siger god for det.

Men det er vel det samme som SWEDOL, mange siger det ikke virker
jeg har brugt det gennem 6 år og har intet at klage over
motorstøj bliver nedsat af det, ellers kan jeg ikke mærke den store forskel.

Man undrer sig så over hvorfor det ikke er mere kendt...og anbefalet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 14:09

Citat
For at være go`ved den,gik jeg op i en dyrere olie. (Rensende).

Det tager netop alle de lag af sod - der ellers holder motoren tæt....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-12 19:55

Nej nej nej - der findes ingen mirakelmidler til en utæt cylinder..................den skal hones og på med nogle nye stempelringe (fås der hvor den hones)

Knægten havde en tunet Sunbeam 1500 (105 Hk med 2 stk dobbelte weber), som dog fik en molycote-kur en gang i mellem..........................wrummmm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 20:38

Nu har jeg så også,kun kørt Opel siden 1983. Så det er ligegyldig om bilen har kørt 200.000,300.000
400.000 km.,eller endnu mere. Det kører bare. Motor,gearkasse....det virker bare.

Kadett B.:Jordenkloden rundt adskillige gange.
Kadett C.:Ingen ved hvor mange km.
Ascona C.: 470.000 km.
Vectra B.373.000 km.

Ingen af bilerne,blev sat til side på grund af mekaniske defekter.Tværtom,de kørte alle som en drøm.
Jeg får stadigvæk fugtige øjne,når jeg tænker på dem.

Og de har alle,kun kørt på "almindelig" olie.

Nu kører jeg en Astra,der kun viser 110.000 km.Så den er jo ikke engang tilkørt endnu.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 20:52

Så forresten her i februar,at "vores" Vectra blev nysynet.
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/
Nu med en km. antal af 219.000 km. Så den bliver åbenbart,nyere og nyere.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 21:37

Citat
Ingen af bilerne,blev sat til side på grund af mekaniske defekter.Tværtom,de kørte alle som en drøm.
Jeg får stadigvæk fugtige øjne,når jeg tænker på dem

Det må SG_ da være da Benzinén var under 10.-

Citat
Nej nej nej - der findes ingen mirakelmidler til en utæt cylinder..................den skal hones og på med nogle nye stempelringe (fås der hvor den hones)

koster mere end en ny motor plus alt det andet der skal skiftes
når man er igang med de genstande/ knastkæde/ ventiler osv........
Citat
fås der hvor den hones

Tja: nu er det MC der skrives om...men mon ikke de kan klare sagen = samtidig

Men altså ikke nogen der har PRØVET det.....har nu ellers tænkt mig - at prøve det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 22:04

Citat
Tja: nu er det MC der skrives om...

Tænkte godtnok her til sidst,at jeg var ved at bevæge mig udenfor spørgsmålets ramme.
Derfor vil jeg også fuldende mine tåbelige indlæg,med en god gang reklame:
http://thybobiler.dk/

Jeg har ingen interesser i firmaet,udover at at jeg håber de servicerer,min bil så godt og billigt som muligt.Har været tilfreds,indtil nu........flinke folk,som man kan snakke med.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-12 20:03

FDM har lavet en test af det "mirakel middel" som hedder Swedol................fup og fidus.
(dog accepterer FDM at der annonceres for produktet i medlems bladet )

En cylinderhoning er en honing uanset om det er til en MC eller bil.
I begge tilfælde skal motorblokken / cylinderen ud for at det kan gøres, for den skal jo vaskes bagefter.
Stempelringe skal passe til honingens udvidelse af cylinderen (flere kubik )
Der er nogen som bare sætter lidt større ringe i, men det er ikke godt fordi en slidt cylinder snævres ind foroven, og det kan få ringene til at knække.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-12 01:03

Citat
Der er nogen som bare sætter lidt større ringe i, men det er ikke godt fordi en slidt cylinder snævres ind foroven, og det kan få ringene til at knække.

Som i gamle dage = ved knallert forhandleren
de målte sløret mellem stempel og cyl og kom frem til et PAR stempel ringe
der muligvis var gode, til begge dele, med det resultat at efter meget kort tid
knækkede ringene = fordi der NETOP ikke var plads i TOP og BUND til dem
samt man smadrede ind og udsugning på skidtet, da ringene knækkede.....
og rev det hel i stykker
MEN det var meget brugt i ```gamle dage......men det kostede mere - end lave det ordentligt
første gang.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 27-06-12 21:35

jeg har hørt om adskillige trylle og mirakelmidler, men jeg er nu mest tilbøjelig til at tro at miraklet kun kommer sælgers pengekasse til gode .

der var engang ,noget som hed turbolone, det skulle have den egenskab at jævne landskabet ud, altså microskobiske fordybninger, det kostede 1000 kr pr liter det kan man da købe meget andet for og jeg fik prøvebehandlet en lille drejebænk, men hvordan vurdere man resultatet, jeg var meget skeptisk og det skal man også være, det skulle også beskytte mod rust, men det glemte det , det skulle efter sigende være udviklet til helikoptor rotor blade, det var da også et godt salgs argument, jeg kunne kun se at man havde købt en dåse petroleum . heldigvis gad jeg ikke noget, for min såkaldte behandling