/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Her i sommervarmen, køl frost !!!
Fra : kai-d
Vist : 683 gange
300 point
Dato : 27-05-12 08:51

Her i sommervarmen, køl frost !!!

Kan ikke lige lade være med at komme med gode ideer.
Har købt 2 stk ude-inde temperaturmålere med trådløse udefølere, udefølerne er anbragt henholdsvis i skuret i kummefryseren og i køleskabet i køkkenet.
Modtagerstationerne hænger så på opslagstavlen i køkkenet og her er det så let at aflæse temperatur på både fryser og køleskab, der er da rigtigt smart at følge med her i den dejlige sommer-varme.

Er godt klar over at dette skal formuleres som et spørgsmål, så er der noen der lige mener at det er en go`ide ?

GO`SOMMER.

Mvh.
Kai.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 27-05-12 08:55

Udmærket ide, har brugt det i mit køleskab det sidste års tid!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-05-12 09:01

Det er en rigtigt god ide hvis du ikke har andet at give dig til, men hvad vil du med informasionerne?
Jeg kan ikke se hvad du skal bruge den viden til du ved jo godt at der er kolder i fryseren end i køleskabet ikke sandt?
Men her kan du måske hjælpe mig, hvad vil du bruge opløsninger til.
MVH:
alan57

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-05-12 09:11

Det havde været bedre at afklare om det rum din fryser står i kan holde temperaturen lav.

En fryser virker ved at flytte varme fra det der er i fryser, til det lokale hvori denne er placeret, jo højere temperaturen er i rummet jo mere skal kompressor arbejde.

Det vigtigste er at du ikke åbner og lukker låget på din fryser unødigt, da du derved slipper varme ind i denne.

De færeste mennesker har et reeltbehov for en stor kummefryser, da vores indkøbsvaner gør at vi spontant handler det vi har behov for. Meget af det der privat fryses ned kasseres på alder, fordi fok sjældent får spist alt det de fryser ned.

Jeg er af den ovebrvisning af langt størsteparten af kummefryserene, bidrager flere til udgifter end besparelser.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-12 09:44

Citat
Det er en rigtigt god ide hvis du ikke har andet at give dig til, men hvad vil du med informasionerne?

Jeg bruger det nu kun til kontrol, så man ikke skal åbne for tit!

Citat
Det havde været bedre at afklare om det rum din fryser står i kan holde temperaturen lav.

En fryser virker ved at flytte varme fra det der er i fryser, til det lokale hvori denne er placeret, jo højere temperaturen er i rummet jo mere skal kompressor arbejde.

Det vigtigste er at du ikke åbner og lukker låget på din fryser unødigt, da du derved slipper varme ind i denne.

De færeste mennesker har et reeltbehov for en stor kummefryser, da vores indkøbsvaner gør at vi spontant handler det vi har behov for. Meget af det der privat fryses ned kasseres på alder, fordi fok sjældent får spist alt det de fryser ned.

Jeg er af den ovebrvisning af langt størsteparten af kummefryserene, bidrager flere til udgifter end besparelser.

Mvh Benjamin

Kæft en gang bræk at komme med

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 10:26

Citat
Det havde været bedre at afklare om det rum din fryser står i kan holde temperaturen lav.

En fryser virker ved at flytte varme fra det der er i fryser, til det lokale hvori denne er placeret, jo højere temperaturen er i rummet jo mere skal kompressor arbejde.

Det vigtigste er at du ikke åbner og lukker låget på din fryser unødigt, da du derved slipper varme ind i denne.

De færeste mennesker har et reeltbehov for en stor kummefryser, da vores indkøbsvaner gør at vi spontant handler det vi har behov for. Meget af det der privat fryses ned kasseres på alder, fordi fok sjældent får spist alt det de fryser ned.

Jeg er af den ovebrvisning af langt størsteparten af kummefryserene, bidrager flere til udgifter end besparelser.

Sjældent har jeg været mere enig,i et indlæg end dette.Benjamin.Hansen,har jo fuldstændig ret.Ikke mindst det sidste passus,i indlægget.

Citat
Kæft en gang bræk at komme med

Klaudi har givetvis,endnu ikke meget almen viden,eller praktisk sans.Men bare rolig,det kommer når du selv,skal til at virke for føden.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-12 10:48

Citat
Klaudi har givetvis,endnu ikke meget almen viden,eller praktisk sans.Men bare rolig,det kommer når du selv,skal til at virke for føden.

Kæft en idiot!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 11:05

Citat
Kæft en idiot!

Selv dit ordforråd,er ret sparsom.Prøv med lidt bedre humør,her i det dejlige vejr.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-12 12:05

Go´ Pinse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-12 19:25

Det er da fjollet med et thermometer (trådløs eller ej) - man kan da bare lugte til varene og mærke om de er for bløde. Er de bløde og lugter..................så var køl og frys ikke i orden.

Ps. Hvis man vil madspild til livs er det en meget god ide med en fryser og et køleskab.
Alternativt - kan man bare spise op hver gang. ..................bøvs.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 20:18

Citat
Ps. Hvis man vil madspild til livs er det en meget god ide med en fryser og et køleskab.

Jamen selvfølgeligt.....hvid de bliver udnyttet,efter behov. Det har de fleste også idag.
Men jeg vil stadigvæk gi`Benjamin.Hansen,meget ret i hans synspunkt:
Citat
De færeste mennesker har et reeltbehov for en stor kummefryser, da vores indkøbsvaner gør at vi spontant handler det vi har behov for. Meget af det der privat fryses ned kasseres på alder, fordi fok sjældent får spist alt det de fryser ned.

Jeg er af den ovebrvisning af langt størsteparten af kummefryserene, bidrager flere til udgifter end besparelser.

Selvfølgeligt er det meget individuelt,hvilket behov folk har.Man kan ikke sammenligne,unge børnefamilier,(hurtig omsætning af fødevarer) og en tomands husholdning,som i vores tilfælde.

Vi køber da også ind daglig.(Man køber jo ikke 10 liter mælk til fryseren,fordi der er rabat).
På den måde,forstår jeg godt Benjamin.Hansen`s pointe.

Med de elpriser,vi har idag,er det en dårlig forretning,at ha`sin fryser til at stå at snurre,med måske et grisehoved,lidt kødben og en pose melboller.For så at kassere det efter en 3 - 4 år.

Er sket her flere gange.

M.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 27-05-12 22:38

Ja men det var jo så lige det !!!
No-en kunne bruge den, medens andre absolut ikke kunde !!!

Men go`sommer til alle.
Kai-d

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 27-05-12 22:40

Tak for svaret Klaudi.

Og rigtig Go`sommer.
Mvh.
Kai-d.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-05-12 08:01

velbekomme og i lige måde