/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
navigation i Cuba
Fra : tonieKanDu
Vist : 513 gange
500 point
Dato : 25-05-12 23:15

Da jeg skal til Cuba i Januar er jeg intereseret i at finde en app (helst gratis) til min smart phone (android)
der kan navigere i Cuba. men da der ikke er netforbindelse i Cuba, skal det være en app der ikke bruger data !!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-12 04:09

De bruger vel så papirkort der har fungeret perfekt verden over i hundreder af år og er meget lette at bruge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-12 08:14

Nu er det jo ret så umuligt for noget som helst at "navigere" uden at have forbindelse til et eller andet punkt.....

Så hvordan havde du forestillet dig det skulle foregå ?????

Kommentar
Fra : tonieKanDu

Dato : 30-05-12 21:30

Hej refi
jo jeg havde tænkt mig, at hvis man kunne finde en app som man kunne download et Cuba kort til, som den så kunne bruge, istedet for at rykke data ned realtime som google maps gør !

og LuffeA
ja det kunne jeg jo men der er ikke så mange skilte derover. Så det ville være nemere hvis der var et kort på sin telefon hvor der var en rød prik hvor man befandt sig.
men ellers har du jo ret så må jeg jo bare bruge papir kort :)

tak for input begge to !!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-05-12 21:38

Det vil under alle omstændigheder kræve, at der er "nogen", der har digitaliseret kort over Cuba, ellers virker der jo ikke.

Jeg har ikke kendskab til at "nogen" har foretaget denne digitalisering :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-12 21:43

Citat
hvor der var en rød prik hvor man befandt sig

Og hvordan havde du tænkt dig den røde prik skulle komme når du IKKE er online....

Den kan sgu da ikke finde dig (eller din telefon) hvis du ikke er online...

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 31-05-12 13:00

Spørgsmål: Jeg er bekymret for at bringe en iPhone til Cuba, da der ikke er nogen GPS-enheder er tilladt i landet. Jeg ønsker ikke at have den konfiskeret i tolden. Nogen vide, hvis jeg skal være bekymret over dette?

Svar: Ifølge hjemmesiden for cubanske Told - www.aduana.co.cu - forudgående tilladelse, og en tilladelse, der kræves fra Oficina Nacional de Hidrografia y Geodesia (ONHG eller nationalt kontor for Hydrografi og geodæsi) for at bringe ind i landet en Global Positioning System (GPS) af enhver type. Nedenfor er den adresse, telefonnummer og e-mail, hvor du måske ønsker at rådføre sig yderligere:

Oficina Nacional de Hidrografia y Geodesia (ONHG)
Avenida 47 # 2829