/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bredbånds upload over 512 til private?
Fra : cosmodk
Vist : 226 gange
20 point
Dato : 30-05-03 02:16

Kan man finde et firma der tilbyder højere upload hastighed end de sædvanlige 512 til private brugere? Hvad koster disse og hvem kan tilbyde en sådan linje?

Håber der er nogle der ved noget om dette...

Mvh
Jimmy Jensen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 30-05-03 05:26

http://tdc.dk/
Her står alt om muligheder og priser.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 30-05-03 05:29

Desuden bør Du undersøge om Du kan få bredbånd gennem Dansk Kabel TV. Der skal man være medlem af bestemte Antenneforeninger.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 06:36

Hej Jimmy
Tjahhh! Enhver so syntes vel bedst om sine egne grise
Der findes jo et hav af muligheder "out there". Selv havde jeg TDC til at starte med, de meldte så fra, da jeg flyttede min fast-telefon... så kunne man ikke få ADSL hos dem! Sjov form for forretningspolitik, for ikke nok med at de mistede en telefonkunde, nu mistede de også en internetkunde... men dem om det.
Stofa var ikke klar i Grenaa på det tidspunkt, så valget faldt på Cybercity. Årsagen til dette var p.g.a. deres formidable service som kaldes Boost. Med Boost kan du selv vælge en højere forbindelse i 1, 3 eller 7 dage (op til 2Mbit/s), du kan selv læse om det på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/index.phtml#ppsd102
Hvem kom så og installerede for Cybercity... ja gæt engang! Det gjorde TDC og ikke nok med det, der blev trukket helt nyt kobber, altså en helt ny linje... det gør TDC ikke engang for deres egne kunder, de benytter den ekstra tlf. ledning som ikke bruges i danmark (vi bruger kun 2 af de 3).
Senere da Stofa blev etableret i byen, så var det frem med regnemaskinen. Vi har en stor interesse for internettet hjemme hos os. Altså tilbringes der meget tid med up- og down-load... samme interesse for børnene, så prisen blev udregnet til at være den samme hos Stofa som hos Cybercity + en masse andre fordele b.la Boost igen.
Alt i alt, så kan jeg (soen... selv om jeg burde kaldes orne) kun anbefale Cybercity... varmt anbefale dem, deres service og support, jeg har KUN 2 gange på 2 år haft en brudt forbindelse.
Det var så hvad jeg havde at byde på, læs selv mere på Cybercitys hjemmeside for privatkunder http://www.cybercity.dk/privat/
Lykke til med dine overvejelser... og valg
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 06:44

Hovsa! Glemte helt de priser, som du jo også efterlyser. Det svipsede lige i min egen iver omkring Cybercity + der sneg sig en stavefejl og to ind (men du overlever nok).
Cyber... igen:
Bestiller du vores nye båndbredde 512/128 Kbit/s inden den 1. juli, får du den til kun 395 kr. pr. måned. Og du får naturligvis et gratis Boostcard på 2 mbit/s i 30 dage – med en værdi på op til 535 kr.
Bestiller du den inden den 15. juni er oprettelsen gratis.
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/index.phtml#ppsb176

Boost:
Læs selv på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/priser/ da det vil fylde for meget, men typisk 80,- for en weekend for at "sparke røv" (undskyld udtrykket).
Søren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 07:48

Hvis du har mulighed for stofanet.jeg har flex rate og det dækker mit behov for både uploade og dawnloade>er vigtigst for mig.

http://www.stofa.dk/stofanet/bestil_sn.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 07:57
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 08:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 08:37

Det nederste link bliver åbenbart ikke opdateret så tit men alle links på siden
virker,til de forskællige internet udbydere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 08:47
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-05-03 09:07

clan>>jeg tror du har misforstået ham, hvad skal han kunne bruge cybercity til, da de ikke gang med boost på kommer op over 512 i upload, som han ønsker....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-05-03 09:20

Hej CLAN

Er der ikke noget med noget djursland net ?

garanteret 256kB for ingen penge ? Det syntes jeg, at jeg har læst så meget om

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 09:27

--> Melander
Up! Du har ret
Download / Upload:
* 512/512 Kbit/s
* 1 Mbit/512 Kbit/s
* 2 Mbit/512 Kbit/s
Får mig til at klø mig lidt i nakken. Hvorfor begrænsning på upload, når download er variabel - Hmmm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 09:45

--> srhansen
Det er godt gjort, at man skal påmindes om, hvad der er tilgængeligt, der hvor man selv bor - 'den havde jeg helt glemt... nu må jeg i tænkebox igen - suk!
Den er jo lige her http://www.djurslands.net/ og selve Grenaa på http://www.grenaas.net/
Men det er vist ikke rigtigt oppe og "ringe" endnu (set med højhastighedsøjne). I selve Grenaa (hvor jeg bor) er det Stofa igennem kommunens antenneforening.
Tak for påmindelsen
Søren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 09:57

Man skal nok op i virksomheds standarter for at få en højre uploade hastighed end 512Kbit/s her hjemme.

http://www.jetnet.dk
http://dmoz.org/World/Dansk/Edb/Internet/Internet_Service_Udbydere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 09:58

Det koster en mindre bondegård

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-05-03 10:07

Ja, det er egentligt underligt. Det må jo være fordi de er bange for at folk selv skal hoste deres hjemmesider.
Den eneste jeg kan komme i tanke om er dansk bredbånd tidligere bredbåndsbolaget de giver 10Mb begge veje for næsten ingen penge. De er dog forbeholdt boligblokke. Så Jimmy, hvis du bor i boligblok var det måske en ide at tale med jeres beboerrepræsentant

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 30-05-03 17:54

Det kan betale sig at oprette det bolignet, vi er selv i gang med det i vores ejendom (kæmpe arbejde).
der er vejledning at hente hos Boligforeningernes Landsforening www.bl-it.dk

Det svare selvfølgelig ikke på opload hastigheden, men den kan du nok ikke gøre noget ved med mindre du
1. har kassen
2. er ansat i et firma der vil give dig hjemme arbejdsplads med ADSLModem.

En tredje mulighed er "en Jydsk løsning", (som heller ikke gør noget ved opload'en), snak med dine naboer og del en forbindelse. "Nåeh nej, det må man ikke".

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : cytoplasma

Dato : 08-07-03 17:46

hej.
check her:
www.telestyrelsen.dk
her vil du se, at blandt andet sonofon tilbyder en løsning...men priserne ligger noget højere end det man er vant til fra almindeligt "bredbånd". Deres løsning kaldes FWA (fixed wireless access)

Kommentar
Fra : nasuss

Dato : 12-12-03 00:58

Hej jimmy
Prøv at kigge på denne link det er hos cybercity, de har nogle forskellige muligheder, og så har de som de eneste udbydere en ekstra service der hedder boost, det koster lidt ekstra men det fungere godt.
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

mvh
nasus