/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Anonym SMS ??
Fra : viskinge
Vist : 4276 gange
100 point
Dato : 23-05-12 17:04

Spørgsmålet kort og godt:

Hvordan sender man en SMS uden at modtageren kan se hvem der har sendt den ???

Har modtaget et par stykker af for nyligt, og det burde jo ikke kunne lade sig gøre.

MVH

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 23-05-12 17:10

Du kan via hjemmesider sender SMS uden at man kan se hvem der står bag.

PS på med mange af de annoynme SMS de er til for at nare penge ud af folk.

Er det en dnsk SMS der er sendt som cikane kan du ved en politianmeldes finde frem til hvem der har gjort det, Teleselvskaverne er forpligtet til at opbevare vores trafik i et år. (mener det er 1 år, den vil jeg ikke hænges 100% op på, det er i hver fald ikke mindre)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-12 17:19

Taletidskort er anonyme

Jeg tror da også du kan få hemmeligt mobilnr, men er ikke sikker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-12 17:46

Har du taletidskort eller hemmeligt nummer, så vil nummeret blive vist i en sms-besked. Det er kun ved opringning at nummeret kan skjules.

Men der findes sider på nettet, der tilbyder anonyme sms'er . Jeg ved ikke hvad det koster.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-12 17:54

Taletidskort er ikke anonym

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-12 18:55

Vedr. taletidskort

Man kan ikke slå op på f.eks 118 og se hvem der har ringet op, og skal kortet kun bruges for at sende et par anonyme sms'er kan man jo lade være med at reagerer hvis man får en opringning eller sms

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-12 19:31

Citat
Vedr. taletidskort

Man kan ikke slå op på f.eks 118 og se hvem der har ringet op
,

Forkert, der takseres med gældende takst!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-12 21:06

klaudi

Taksten har jo intet med registreringen at gøre, og da taletidskort kan købes af alle uden at oplyse navn, så kan man heller ikke se hvem der ejer nummeret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-12 21:12

Man kan da se nr. med det talekort jeg har, og det er os på de gule sider

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-12 21:14

Så er det fordi du har valgt at registrere det, men det er langt fra normen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-12 22:06

Hvordan sender man en SMS uden at modtageren kan se hvem der har sendt den ???

Har modtaget et par stykker af for nyligt, og det burde jo ikke kunne lade sig gøre.

Ork jow......
f.eks. med taletidskort og bruge det til at oprette en bruger på div. sider, der tilbyder, at sende en SMS med en reklame i bunden.

Hvis du ønsker at sende en SMS-besked til en person , og vedkommende ikke skal vide, hvem det er fra, kan du nemt, hurtigt og gratis bruge Internettet.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 23-05-12 22:06

En gang kunne man købe en telefon og et taletids kort med et telefon nr, uden at fortælle hvem man er, det kan man ikke i dag.

Du kan købe taletidskort i diverse supermarkeder og kiosker men de er ikke meget vejr hvis du ikke har et nr.

Alle taletiskort nummer og hemlige nummer mv kan ses hvis du sender en normal SMS.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-05-12 09:00

Man kan købe startspakke med tlfnr. Og lade være med at registrere nummeret. Så kan man bruge det nr, til at sende anonyme smser. Modtageren ser nummeret på sin telefon, men han får ikke vide hvem der har det nr. da det ikke er registreret.
Skal du chikanere nogen så køb startpakke og send smser og smid simkortet væk når du er ferdig med at chikanere folk.
alimak