/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Salg af internetbutik
Fra : FrejaFlop
Vist : 837 gange
50 point
Dato : 23-05-12 12:07

Hej vi er to personer som har en fælles internetbutik. Vi har besluttet at gå hver til sit og sælge butikken og starte på noget helt andet hver for sig. Hvem kan give et råd til hvordan man får sin butik vurderet med henblik på salg? Varelager kan man jo gøre op -men hvad med alle de andre idéer som har en "værdi" -hvordan gøres det op? Netbutikken går godt og har fremgang - og vi sælger varer til Europa og det kan nemt overtages af nogle andre. Men man vil jo heller ikke sælge sin butik for billigt. Firmaet er 6 år gammelt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-12 13:56

Citat
Hvem kan give et råd til hvordan man får sin butik vurderet med henblik på salg?

Det er TAL, besøgende, rettigheder på produkter osv. der bestemmer prisen.....

ALLE kan jo lave en netbutik.....

Så udgangspunktet er 0,00 kr. + varelager

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-12 18:23

tilmeld dig aminos hjemmeside - der er garanteret god hjælp at hente!

http://www.amino.dk/forums/t/25295.aspx?PageIndex=1

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-12 21:46

Prøv en Jurist/ Advokat.....
de aftaler/ og andre gode ting i har mellem jer
kan ikke gøres op i penge, da de sikkert ikke er gået i opfyldelse endnu
MEN KAN det - ved salg og ny? partner?
de/t skal så laves som en ? klausul - at det ikke må bruges uden samtykke (Copyright?)
------
Ellers er det sikkert meget svært at sætte en pris på DIN butik?
Som også er skrevet.....
-----
Og slet ikke noget vi ganske almindelige mennesker KAN afgøre - herinde.
Der er for MANGE ukendte faktorere til stede/ ikke til stede..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-12 11:33

Selve domænet kan være en del værd hvis I har haft en vis succes.

Salgsmaterialet skal være troværdigt med statestikker m.m. der er alt for mange firmaer der viser sig at være et dødsbo efter salget, men køber kan selvfølgelig også få det til at blive et dødsbo hvis han laver mærkbart om på brandet.