/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Big Max med problemer
Fra : andershamselv
Vist : 594 gange
20 point
Dato : 21-05-12 23:07

hej kandu.dk

har en PGO Big Max jeg lige har købt, den er fra 2000.

jeg har problemer med den når den kommer godt op i fart / omdr.
den taber simpelthen kræfter og det giver ryk i hele scooteren når gassen er i bund og så vil den ned i fart + den kommer med en klik lyd når dette sker men kan ikke finde ud af hvor dette kommer fra. syntes jeg har prøvet det meste, men kan ikke regne ud hvad der er galt med den.
syntes dette er underligt da den starter og kører godt indtil den er godt varm, har dog også lidt med at den drukner meget nemt.

der er skiftet tændrør på den til NGK BP7HS (før BP6HS) men skulle ikke være den store forskel
der er std cylinder / stempel og topstykke på den
der sidder en 72 dyse i den.
skiftet ruller fra ca 9grams til 7.5gram (råd fra PGO forhandler)
plus begrænsningerne er taget i vario og udstødningen

håber i kan hjælpe mig da jeg rodet for længe med dette problem og gerne vil have det løst.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 23:21

Citat
plus begrænsningerne er taget i vario og udstødningen

Det er sikkert remmen der ikke kan tage FAT og rammer en for BRED rulle
Skift den forreste kobling eller sæt begrænsningen på - igen
---
Ellers kan det være at variatoren er samlet med REMMEN PÅ (helt nede i bund/ akslen)
og derfor samlet forkert = spændt op på selve remmen og ikke variator,
og derfor ikke kan lukke som den skal

Kommentar
Fra : andershamselv

Dato : 22-05-12 12:16

Nu er jeg ikke lige den der er mest inde i scootere , men den forreste kobling er det den der sidder ved baghjulet tættest på vario skjoldet,

Scooteren er købt uden begrænsninger og ved ikke hvor havn kan skaffe nogle nye

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-12 16:23

Hvis den er begrænset i CDI boksen så kunne det være derfor du oplever at den ligesom stopper eller bremser når du giver fuld gas og den kommer op på en bestemt hastighed.
Prøv og kør ned af bakke så kan du sikkert let mærke hvis den ligesom bremser scooteren, hvis den gør det er den sikkert begrænset i CDI boksen. Så køren den med høje omdrejninger men ikke så hurtigt som den ellers kunne.

Kommentar
Fra : andershamselv

Dato : 25-05-12 18:21

Det er værst når jeg køre ned ad bakke men det jeg syntes der er mest underligt er at nogle gange kan jeg køre 20 km uden der er noget og andre gange kun 5 km og det er stort set efter hvordan vejret er.